اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تشریح کرد

رشد 20 درصدی صادرات از هرمزگان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ارزش صادرات این استان در سال گذشته را 9 میلیارد و 38 میلیون و 628 هزار دلار اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 20 درصد رشد داشته است.

رشد 20 درصدی صادرات از هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالمجید عبدلی‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات حوزه تجارت خارجی این سازمان اظهار داشت: تشریح سند راهبرد ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان، تهیه و چاپ کتاب برنامه راهبردی توسعه تجارت خارجی استان هرمزگان، بروز رسانی مستمر بانک اطلاعات صادرکنندگان استان، تهیه بانک‌های اطلاعاتی محصولات تولیدی استان در سازمان، برگزاری جلسات تخصصی در خصوص تشکیل خوشه‌های صادراتی خرما و آبزیان در استان و مطالعه و بررسی در زمینه توسعه صادرات و بازاریابی محصولات صیفی و سبزیجات و همچنین بررسی بازارهای هدف ( روسیه، امارات و هندوستان) از جمله برنامه‌های این حوزه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی و اعزام هیئات بازاریابی و تجاری استان به کشور روسیه و برگزاری جلسه با سفرای کشورهای ژاپن، هندوستان و غنا در استان، برگزاری همایش یک روزه بررسی پیرامون وضعیت بازار روسیه، پذیرش 445 فقره اظهارنامه به ارزش بیش از 11 میلیون دلار برای جایزه صادراتی، پرداخت جوایز و مشوق‌های صادراتی به صادرکنندگان استان و برگزاری 11 جلسه کمیته پایش و تجارت در استان از دیگر اقدامات این حوزه بوده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اضافه کرد: به موارد بالا باید برگزاری 9 میز کالایی در زمینه مواد کانی و معدنی، خرما، آبزیان و محصولات کشاورزی در استان، تهیه و چاپ کتاب‌های تخصصی و کاربردی در استان (تهیه بروشور محصولات صیفی‌جات، تهیه کتابچه فرصت‌های سرمایه گذاری در استان)، برگزاری کارگاه آموزشی یارانش و نمونش برای صادرکنندگان استان و برگزاری میز کشور امارات در استان را اضافه کرد.

عبدلی‌زاده همچنین میزان صادرات کالاها از گمرکات استان طی یک ساله گذشته از نظر وزنی را حدود 29 میلیون و 148 هزار تن و از نظر ارزش 9 میلیارد و 38 میلیون 628 هزار دلار اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی پنج درصد و از نظر ارزش دلاری 20 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی همچنین میزان واردات کالا از گمرکات استان در این مدت را حدود 13 میلیون و 801 هزار تن با ارزشی بالغ بر 27 میلیارد و 542 میلیون 62 هزار دلار اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی یک درصد و از نظر ارزش دلاری 12درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان عملکرد تعاونی‌های مرزنشین را نیز مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در سال 90، بیش از  170 هزار تن کالا با ارزش بیش از 45 میلیون دلار توسط تعاونی‌های مرزنشین صادر شده است که عمده‌ترین کالاهای صادر شده نیز شامل (میوه و صیفی جات، سنگ‌های معدنی، لوازم خانگی، مس و سرب و انواع ضایعات بوده است.

وی اضافه کرد: در همین مدت میزان واردات کالا توسط تعاونی‌های مرزنشین نیز بالغ بر 60 هزار تن بوده است که عمده کالاهای وارداتی شامل برنج، کولر گازی، چای و شکر است.

این مسئول یادآور شد: طی یک سال گذشته تعداد 35 فقره کارت پیله‌وری صادر و تعداد 37 فقره نیز تمدید شده است.

عبدلی‌زاده همچنین آمار ثبت سفارش واردات کالا در یک‌ساله 90 را بالغ بر 11 هزار مورد اعلام و از صدور 96 کارت بازرگانی و تمدید 265 کارت در سال 90 خبر داد.

انتهای پیام/ح20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول