اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قصرشیرین اعلام کرد

صادرات بیش از 900 هزار تن کالا از مرزهای خسروی و پرویزخان

خبرگزاری فارس: فرماندار قصرشیرین گفت: ارزش وزنی کالاهای صادر شده از مرزهای خسروی و پرویزخان در سه ماهه اول سال 957 هزار تن است.

صادرات بیش از 900 هزار تن کالا از مرزهای خسروی و پرویزخان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین پروین در جلسه مسئولان گرمیان عراق که در فرمانداری شهرستان قصرشیرین برگزار شد اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال 530 میلیون دلار کالا از مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان به عراق صادر شده است.

پروین افزود: ارزش وزنی کالاهای صادر شده از این مرزها در مدت مذکور 957 هزار تن است که از نظر دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 47 و از نظر وزنی 44 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه پرویزخان مهم‌ترین مرز جمهوری اسلامی ایران برای صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق است، تصریح کرد: در همین مدت 19 هزار و 200 کامیون حامل سوخت عراقی محموله‌ای به ارزش 480 هزار تن وارد کشورمان کرده‌اند.

فرماندار قصرشیرین اظهار کرد: قصرشیرین و منطقه گرمیان دارای اشتراکات متعدد زبانی، اعتقادی و فرهنگی هستند و با رسمی شدن مرز پرویزخان زمینه تعاملات بیشتری میان این دو منطقه فراهم شده است.

وی تصریح کرد: مرز پرویزخان نقش موثری در رشد اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عراق دارد و دو طرف از فعالیت‌های اقتصادی این مرز منافع زیادی دارند.

پروین در ادامه با تاکید بر جهاد اقتصادی و تسهیل در امر صادرات در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: تلاش می‌کنیم موانع و مشکلات امر صادرات در این مرز برطرف شود.

جانشین اداره گرمیان عراق نیز با تقدیر از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم در امر صادرات و تعریض و احداث پل در مرز رسمی پرویزخان گفت: این مرز نقش بسیار موثر و مهمی در رونق اقتصادی دو طرف دارد.

انور عبدالله همچنین بر حل مشکلات و موانع موجود در راه صادرات کالا از این مرز به منطقه گرمیان تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد که در آینده با رفع مشکلات و موانع، شاهد افزایش صادرات کالاهای باکیفیت از این مرز رسمی خواهیم بود.

حمل یکسره کالاهای فاسدشدنی از جمله میوه و تره‌بار از ایران به عراق، تخلیه و بارگیری این محموله‌ها در داخل عراق، پیگیری حقوق تجار مالباخته ایرانی توسط طرف عراقی، تقویت پوشش مخابراتی آسیاسل عراق در مرز پرویزخان، ایجاد نمایندگی بیمه در مرز پرویزخان توسط طرف ایرانی و پیگیری لازم برای ورود خودروهای عراقی به داخل کشور جمهوری اسلامی ایران از جمله موضوعات مورد تاکید دو طرف بود.

پیگیری برای جلوگیری از تعطیلی فعالیت مرز پرویزخان در روزهای تعطیل و جمعه به غیر از عید نوروز و اعیاد فطر و قربان، افزایش تعداد کامیون‌های حامل کالا و عدم استفاده از کامیون‌های فرسوده، جلوگیری از قاچاق، خرید و فروش سوخت توسط رانندگان عراقی و ایجاد امکانات رفاهی برای کوله‌بران در مرز پرویزخان از دیگر مباحثی بود که طرفین بر اجرای آنها تاکید کرد.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد مسئولان کشاورزی منطقه گرمیان عراق، لیست علمی آفات میوه و تره‌بار خود را در اختیار مسئولان ایرانی قرار دهند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول