اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خبر داد

رشد 100 درصدی صادرات از منطقه چابهار

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: درماه‌های نخست سال‌جاری، میزان صادرات، واردات و ترانزیت کالا از منطقه چابهار به ترتیب 100 درصد، 20 درصد و 150 درصد رشد داشته است.

رشد 100 درصدی صادرات از منطقه چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، شهباز یزدانی در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت:‌ موقعیت ویژه جغرافیایی منطقه آزاد چابهار، دسترسی ایران به بازارهای کشورهای آفریقایی،‌ آسیای میانه و کشورهای شرق آسیا را تسهیل می‌کند.

وی افزود: منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار کریدور شمال به جنوب و کریدور شرق به غرب کشور محسوب می‌شود و همین ویژگی می‌تواند موقعیت ممتازی برای ترانزیت کالا از این منطقه را مهیا کند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بیان کرد:‌ منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار به کشورهایی نظیر افغانستان، شمال چین، برخی کشورهای آفریقایی، شرق آسیا و کشورهای آسیای میانه دسترسی دارد به همین دلیل باید از این فرصت‌ها برای ترانزیت کالا بهترین و بیشترین بهره‌برداری را به عمل آوریم.

یزدانی با تاکید بر ضرورت تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها در منطقه چابهار ادامه داد: با توسعه و تکمیل زیرساخت‌هایی نظیر بندر،

راه‌آهن و راه‌اندازی خط مستقیم کشتیرانی میان چابهار با یکی از کشورهای جنوب آسیای شرقی می‌توان ادعا کرد که منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار می‌تواند به اندازه نفت در اقتصاد کشور نقش آفرینی کند.

وی بیان داشت: در حال حاضر، سهم منطقه ما در ترانزیت کالا از کل تجارت کشور یک درصد است که با اجرای یک برنامه کوتاه مدت می‌توان این سهم را به پنج درصد افزایش داد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با تاکید بر ضرورت توسعه صنعت گردشگری در کشور و همچنین منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار تصریح کرد: خوشبختانه طی سه سال اخیر، میزان جذب گردشگر در این منطقه پنج برابر شده است.

یزدانی خاطرنشان کرد: در نوروز امسال، یک میلیون گردشگر به چابهار آمده‌اند و همین امر موجب شده تا امسال رتبه نخست گردشگری در میان سایر مناطق آزاد کشور نصیب چابهار شود.

وی در زمینه میزان رشد اقتصادی منطقه طی سه سال اخیر متذکر شد: متوسط رشد اقتصادی در منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار طی سه سال اخیر 30 درصد بود.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول