اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

تبریز کلید طلایی آسیا به اروپاست /10 درصد صادرات غیرنفتی کشور از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی سهم استان از صادرات غیرنفتی کشور را 10 درصد عنوان کرد و گفت: تبریز کلید طلایی دورازه آسیا به اروپاست.

تبریز کلید طلایی آسیا به اروپاست /10 درصد صادرات غیرنفتی کشور از آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احد علیرضا‌بیگی در آیین راه‌اندازی خط هوایی تبریز ـ ارزروم ترکیه در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز با اشاره به فعالیت هشت و 500 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان از آن به‌عنوان یک ظرفیت صنعتی یاد کرد و خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از صنایع بزرگ در ایران در انحصار آذربایجان‌شرقی است.

وی با بیان اینکه تبریز کلید دروازه آسیا به اروپاست افزود: نقش تبریز در مسیر ترانزیت کالا از آسیا به اروپا غیرقابل انکار بوده و این امر این شهر را کلید طلایی دروازه آسیاب به اروپا کرده است.

بیگی اضافه کرد: تبریز از طریق راه‌های هوایی و خط ریلی به تمام نقاط ایران و شش کشور ترکیه، آذربایجان، گرجستان، امارات، عراق و عربستان متصل بوده و از این طریق راه ارتباطی کشورهای همجوار به سایر استان‌ها و کشورهاست.

وی تصریح کرد: این ویژگی‌ها آذربایجان‌شرقی را از یک استان معمولی متمایز می‌کند و بهترین گزینه برای کشورهایی است که خواهان گسترش همکاری خود با ایران هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به زمینه‌های مناسب برای گسترش همکاری‌های آذربایجان‌شرقی با شهرهای مختلف کشور ترکیه خاطرنشان کرد: توسعه مناسبات دوجانبه در راستای هم‌افزایی قابلیت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های دو طرف به‌طور جدی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به مشترکات متعدد بین مردم ایران و ترکیه اظهار کرد: زبان، دین، فرهنگ و تاریخ مشترک دو ملت کمک می‌کند تا روند توسعه مناسبات تسریع شود.

رجب آکداغ وزیر بهداشت ترکیه نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت توسعه روابط بین دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه گفت: ایران و ترکیه دارای روابط مستحکم و گسترده تاریخی و فرهنگی هستند و بدون تردید ارتباط این دو کشور در کنار تاثیرات اقتصادی، از نظر ابعاد اجتماعی و فرهنگی نیز حائز اهمیت است.

آکداغ با اشاره به راه‌اندازی دومین خط هوایی بین تبریز - ترکیه افزود: دو کشور با افزایش ارتباطات تجاری خواهند توانست به اهداف تعیین شده در گسترش حجم مبادلات تجاری و همگرایی بیشتر اقتصادی برسند.

گزارش فارس حاکی است، خط هوایی تبریز ـ ارزروم ترکیه عصر امروز با پرواز نخستین هواپیما از ارزروم ترکیه و فرود آن در فرودگاه تبریز به‌طور رسمی راه‌اندازی شد.

با ایجاد خط پروازی بین تبریز و ارزروم تعداد خطوط پروازی فرودگاه بین‌المللی تبریز به هشت خط افزایش یافت که شامل پرواز به مقصد کشورهای ترکیه (استانبول و ارزروم)، آذربایجان، امارات، عراق، باکو و عربستان (مدینه و جده) است.

پروازهای فرودگاه بین‌المللی تبریز به‌طور متوسط روزانه 36 پرواز، هفتگی بیش از 250 و سالانه بالغ بر یک‌هزار و 150 پرواز را شامل می‌شود که از این تعداد به ترتیب روزانه 6، هفتگی 42 و ماهانه نزدیک به 190 پرواز به مقصد فرودگاه‌های بین‌المللی دنیا انجام می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول