اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند:

منطقه آزاد اروند دارای رتبه نخست صادرات مناطق آزاد است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند رتبه اول صادرات را بین مناطق آزاد کشور به خود اختصاص داده است.

منطقه آزاد اروند دارای رتبه نخست صادرات مناطق آزاد است

بهروز حسینی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: منطقه آزاد اروند در شمال غربی خلیج فارس به وسعت 172 کیلومترمربع در محل تلاقی دو رودخانه اروندرود و کارون واقع است.

وی افزود: این منطقه دارای مرز مشترک میان کشورهای عراق و کویت بوده و با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی، و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: برخورداری منطقه آزاد اروند از حمل و نقل ترکیبی (چهار نوع حمل و نقل) این منطقه را در موقعیت ممتازی از لحاظ ترانزیتی قرار داده است.

وی با اشاره به مرز ترانزیتی شلمچه خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اروند با صادرات بیش از 650 میلیون دلار به کشورهای همسایه رتبه اول صادرات را بین مناطق آزاد کشور به خود اختصاص داده است.

حسینی‌فر با بیان اینکه این مبلغ از حجم کل صادرات کشور به روسیه در سال گذشته بیشتر است، ادامه داد: با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی منطقه آزاد اروند و نقش کانال‌های ترانزیتی و استراتژیکی آن در تلاقی مسیرهای تجارتی و دسترسی آسان به راه‌های آبی بین‌المللی و همچنین مجاورت با دومین استان بزرگ عراق، "بصره" به‌عنوان یک مکانیزم زیربنایی توسعه و انگیزش ارتباطات فرامنطقه‌ای و جلب عبور و مرور ترانزیتی محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: همه تلاش ما در راستای ارتقای خدمت‌رسانی به شهروندان و توسعه ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی منطقه است.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول