اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین:

استان قزوین یکی از بزرگترین صادرکنندگان غلات کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: استان قزوین یکی از بزرگترین صادرکنندگان غلات کشور به حساب می‌آید که مسئولان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

استان قزوین یکی از بزرگترین صادرکنندگان غلات کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا کشاورز بعد از ظهر امروز در نشست میان اعضای اتاق بازرگانی استان قزوین با هیئت‌های تجاری کشور پاکستان که در سالن باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد با اشاره به عوامل مشترک از قبیل فرهنگ و تاریخ بین ایران و پاکستان اظهار کرد: مرز جغرافیایی مشترک میان ایران و پاکستان بیش از 900 کیلومتر است و این عوامل مشترک ظرفیت‌های مناسبی برای افزایش روابط تجاری و اقتصادی نسبت به گذشته ایجاد می‌کند.

استان قزوین یکی از بزرگترین مراکز صنعتی ایران محسوب می‌شود

کشاورز بیان کرد: توانمندی اقتصادی استان قزوین بیش از 3 هزار و 400 واحد صنعتی است و این استان یکی از بزرگترین مراکز صنعتی ایران است.

وی افزود: استان قزوین یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان گوشت، مرغ، لبنیات و دام کشور است و در بخش کشاورزی از تولید‌کنندگان بزرگ میوه در سطح کشور محسوب می‌شود.

استان قزوین بیشترین سرانه‌ دانشجو را در سطح کشور داراست

رئیس مسئول با بیان اینکه استان قزوین یکی از قطب‌های آموزشی کشور از لحاظ کمیت دانشجو و سایر موارد به حساب می‌آید، اذعان کرد: استان قزوین از نظر آموزشی بیشترین سرانه‌ دانشجو را در سطح کشور دارا است.

وی در ادامه گفت: از نظر توان نیری انسانی با تجربه‌ترین و با‌ارزش‌ترین نیروها در بخش صنعت و کشاورزی، در استان قزوین قرار دارند.

استان قزوین در زمینه‌ گردشگری بیش از 100 مکان ثبت شده دارد

کشاورز عنوان کرد: به دلیل اینکه در زمان صفویه، شهر قزوین حدود 100 سال پایتخت ایران بوده، 12 درصد از آثار باستانی کشور را به خود اختصاص داده است.استان قزوین یکی از بزرگترین صادرکنندگان غلات کشور از جمله کشمش و پسته به شمار می‌آید.

رئیس اتاق بازرگانی‌ استان قزوین در خاتمه گفت: ما به فکر جذب سرمایه‌های کشور و توسعه‌ روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه از جمله کشور پاکستان هستیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول