اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

افتتاح 100 طرح صنعتی در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افتتاح 100 طرح صنعتی با اعتبار یک‌هزار میلیارد ریال تا پایان سال آینده در این استان خبر داد.

افتتاح 100 طرح صنعتی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد آراسته عصر امروز در نخستین دوره بازدید اصحابه رسانه گیلان از واحدهای صنعتی استان در طرح توسعه کارخانه فولاد امیرکبیر خزر در شهر صنعتی رشت که به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان انجام شد، اظهار کرد: طرح‌های مختلف صنعتی در استان در حال انجام است.

وی از افتتاح 100 طرح صنعتی با اعتبار یک‌هزار میلیارد ریال در سال 91 و 92 در گیلان خبر داد و افزود: بهره‌برداری کامل از واحدهای صنعتی مذکور نیازمند تامین امکانات جانبی مانند آب، برق و گاز است.

آراسته با اشاره به طرح توسعه فولاد امیرکبیر خزر، تصریح کرد: خط تولید 250 هزار تنی میلگرد ساختمانی کارخانه مذکور تا 3 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان پیشرفت فیزیکی طرح مذکور را 75 درصد عنوان کرد و گفت: با افتتاح طرح توسعه کارخانه فولاد امیرکبیر خزر تعداد 130 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

وی طرح توسعه فولاد امیرکبیر خزر را نخستین واحد تولید میلگرد با قطر بالا در گیلان نامید و بیان کرد: میلگردهای با قطر 10 تا 32 میلی‌متر در طرح مذکور به تولید می‌رسد.

مدیرعامل کارخانه فولاد امیرکبیر خزر نیز در بازدید مذکور ظرفیت این کارخانه را 500 هزار تن در سال خواند و ابراز کرد: با راه‌اندازی طرح توسعه جدید، ظرفیت کارخانه به 750 هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

علی نصرالله‌زاده با بیان اینکه 270 نفر در کارخانه فولاد امیرکبیر خزر فعالیت می‌کنند، افزود: با افتتاح طرح توسعه جدید، تعداد 250 نفر اشتغالزایی می‌شود.

وی سوخت طرح توسعه کارخانه فولاد امیرکبیر را دوگانه‌سوز خواند و تصریح کرد: سوخت گاز و مازوت در شرایط متفاوت در کارخانه استفاده می‌شود.

نصرالله‌زاده با اشاره به اینکه شمش خام فولاد تا یک‌هزار و 270 درجه در کوره‌ها حرارت داده می‌شود، خاطرنشان کرد: نورد فولاد برای تولید میلگرد به نقطه ذوب نمی‌رسد.

این مسئول نورد فولاد را نیازمند آب بسیار دانست و بیان کرد: آب مورد نیاز از طریق حفر چاه در کارخانه تامین شده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول