اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت دشتستان:

استقرار آزمایشگاه در کنار واحدهای صنعتی ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت دشتستان گفت: رعایت بهداشت در واحدهای تولیدی و صنعتی لازم است و استقرار آزمایشگاه در کنار واحدهای صنعتی ضرورت دارد.

استقرار آزمایشگاه در کنار واحدهای صنعتی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان غلامرضا کهن در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌ها اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: بهداشت یکی از شاخصه‌های مهم اجتماعی است که در تمام عرصه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: ارتباط مستقیم و تنگاتنگ بهداشت با سلامت مردم و جامعه سبب حساسیت هر چه بیشتر این مساله شده و مسئولان ذی‌صلاح شهرستان دشتستان همواره برای ترویج فرهنگ بهداشتی کوشیده‌اند.

کهن با اشاره به فعالیت گسترده شهرستان دشتستان در صنعت کشاورزی ابراز داشت: شهرستان دشتستان به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی و خاک حاصل‌خیز یکی از مستعدترین نقاط استان بوشهر در امر کشاورزی است و سهم بالایی از تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف عمده توسعه کشاورزی تامین غذای سالم برای مردم است و برای تولید غذای سالم توجه به نکات بهداشتی و سلامت ضروری به نظر می‌رسد و مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان همواره برای آشنایی کشاورزان با نکات و آموزه‌های بهداشتی لازم و کاربردی تلاش کرده‌اند.

این مسئول گفت: خرما یکی از عمده‌ترین اقلام تولیدات کشاورزی شهرستان دشتستان است و با رعایت نکات بهداشتی در تولید این محصول غذایی می‌توانیم زمینه را برای بهبود بازار فروش این محصول در سطوح ملی و بین‌المللی فراهم آوریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با تاکید بر آنکه عدم رعایت نکات بهداشتی آثار سوء فراوانی بر صادرات این محصول دارد عنوان کرد: رعایت نکردن اصول بهداشتی و استفاده از شیوه‌های سنتی و مواد ضد عفونی منسوخ شده در کارگاه‌های بسته‌بندی خرما اثرات منفی زیادی بر صادرات این محصول دارد.

کهن ادامه داد: مسئولان کارگاه‌های بسته‌بندی خرما باید روش‌های بهینه و استاندارد مانند گاز ازن و روش‌های سرمایشی و گرمایشی برای ضدعفونی کردن خرما را جایگزین روش‌های سنتی و منسوخ کنند.

وی اضافه کرد: کسب پروانه بهداشتی و آشنایی با ضوابط بهداشتی لازم این حرفه برای تمام واحدهای صنعتی و سنتی فعال در عرصه بسته‌بندی خرما ضروری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: کارت سلامت کارگران، طراحی فضای فیزیکی استاندارد بر اساس نوع فعالیت و تجهیزات لازم مانند کپسول آتش‌نشانی و جعبه کمک‌های اولیه برای هر کارگاه تولید و بسته‌بندی خرما لازم و ضروری است.

این مسئول با اشاره به ضرورت استفاده از وسایل مدرن و استاندارد در حمل این محصول اذعان داشت: استفاده از وسایل استاندارد و ویژه حمل بار نیز برای جابه‌جایی این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است و از مسئولان کارگاه‌های بسته‌بندی خرما انتظار داریم به این مسائل توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: برای نظارت بیشتر بر کیفیت مواد غذایی هر کارگاه و یا کارخانه‌ای که در این زمینه فعالیت می‌کند باید مجهز به آزمایشگاه و استقرار یک مسئول فنی باشد.

کهن در همین ارتباط متذکر شد: با توجه به این اصل مهم حداقل باید برای هر چند واحد بسته‌بندی و یا هر منطقه یک آزمایشگاه وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول