اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

تامین 15 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های صنعتی

خبرگزاری فارس: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 15 هزار میلیارد تومان در سال جاری از طریق تجهیز منابع جدید، منابع بانکی خارجی و ... برای اجرای پروژه‌های صنعت، معدن و تجارت تامین می‌کنیم.

تامین 15 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، وجیه‌الله ‌جعفری ظهر امروز در همایش تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی استان کرمان اظهار داشت: با درایت مقام معظم رهبری نگاه اقتصادی به عنوان محور اصلی دیده شده و شما تلاشگران عرصه صنعت و معدن با همت خود در مقابل تحریم‌ها ایستاده‌اید.

وی افزود: ایران جزو 10 کشور برتر دنیا در تنوع معادن و تولید سیمان، مس، کاشی و همچنین رتبه 17 تولید فولاد، رتبه 23 در صادرات و کشور سیزدهم تولید خودرو است و همین امر علت تشدید تحریم از سوی دشمنان است.

جعفری تصریح کرد: 40 درصد از اقتصاد کشور در بخش صنعت، معدن و تجارت است که گستره خدمات این حوزه با تلاش در 21 درصد صنعت و معدن و 18 درصد تجارت و خدمات با تنوع فعالیت‌ها انجام می‌شود و به گونه‌ای اقدامات و تلاش صورت گرفته که اثرات تحریم‌ها زیاد قابل احساس نیست.

جعفری اظهار داشت: از اولویت‌های وزارتخانه در سال جاری، رونق تولید ملی، بهبود محیط کسب و کار و همچنین تأمین منابع مالی است.

وی اظهار کرد: ارتقای کیفیت و اصلاح الگوی مصرف از دیگر اولویت‌های وزارتخانه است که با پیگیری، برنامه‌ها در این راستا عملیاتی می‌شود و در بحث تأمین مالی کلید کار زده و توافق‌هایی انجام شده است.

جعفری افزود: از طریق تجهیز منابع جدید، منابع بانکی خارجی و سایر موارد میزان 15 هزار میلیارد تومان منابع مالی در سال جاری برای اجرای پروژه‌های صنعت، معدن و تجارت تأمین می‌کنیم.

وی گفت: بانک‌ها نیز باید برای حمایت از تولید ملی روند ارائه تسهیلات را بهبود و در بخش منابع مالی تنوع داشته باشند.

جعفری بیان کرد: تولیدکنندگان ما نیز باید کیفیت محصول خود را افزایش داده و مصرف کنندگان با خرید کالای داخلی برای پیروزی در جنگ اقتصادی تلاش کنند. 

وی عنوان کرد: در سال 84 میزان صادرات غیرنفتی کشور 7.6 میلیارد دلار بوده که این میزان در سال گذشته به 43.9 میلیارد دلار رسیده است و در سال گذشته مجموعاً 50 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته‌ایم.

جعفری افزود: در سال گذشته 11 درصد در تولید فولاد، پنج درصد در تولید آلومینیوم و هشت درصد در تولید سیمان در کشور رشد داشته ایم و با تلاش شما تولیدکنندگان اثرات تحریم بسیار کم شده است.

وی گفت: امروز واقعاً عرصه جنگ اقتصادی است و ما در میدان جهاد اقتصادی قرار داریم و باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم در این حوزه به پیروزی برسیم.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول