اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

960 پروژه صنعتی نیمه تمام در استان یزد وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان یزد از نیمه کاره بودن 960 پروژه صنعتی در استان یزد خبر داد.

960 پروژه صنعتی نیمه تمام  در استان یزد وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدمهدی زارع صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: در حال حاضر در استان یزد 3 هزار و 200 واحد صنعتی بهره برداری شده و بالغ بر 960 پروژه نیز در دست احداث است.

وی افزود: این واحدها از 20 تا 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای تکمیل آنها بالغ بر 2هزار میلیارد تومان نیاز است.

زارع اظهار امیدواری کرد: امسال بین 500 تا 600 میلیارد تومان برای تکمیل واحدهای نیمه تمام استان یزد تخصیص یابد تا بخشی از این واحدها تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد همچنین عنوان کرد: در استان یزد 750 معدن فعال یا در حال اکتشاف است و در سال جاری نیز تعدادی مجوز برای بهره برداری از معادن صادر شده است.

وی یادآور شد: استان یزد در زمینه صنعت رتبه ششم، در زمینه معدن رتبه دوم و در زمینه صادرات رتبه دوم را به خود اختصاص داده است بر همین اساس استراتژی توسعه صنعت و معدن در این استان در حال تدوین است و امیدواریم به زودی قابلیت اجرا پیدا کند.

زارع همچنین با اشاره به ایجاد برخی بحران‌ها در واحدهای صنعتی در جریان هدفمندسازی یارانه‌ها و یا کمبود نقدینگی بیان کرد: 12 میلیارد تومان در جریان هدفمندی یارانه‌ها به واحدهای کوچک اختصاص یافته است که با درخواست صاحبان واحدهای صنعتی، مراحل پرداخت آن به واحدها عملیاتی می شود.

وی همچنین یادآور شد: امسال ساماندهی محدوده‌ها و مجوزهای معدنی در دستور کار صنعت، معدن و تجارت استان یزد قرار گرفته و سرمایه‌گذاری در این زمینه در اولویت کاری ماست.

زارع همچنین از تعامل و تلاش برای تشکیل و تقویت خوشه های صنعتی خبر داد و افزود: برای تقویت و ایجاد خوشه های صنعتی با شهرک صنعتی استان یزد همکاری‌هایی گسترده‌ای داریم که به دنبال آن امسال خوشه محصولات کنجدی کار خود را در استان یزد آغاز کرد.

وی ادامه داد: امسال ارتقای رتبه صادرات استان یزد از هشتم به رتبه‌های بالاتر را در دستور کار خود داریم.

زارع، رشد صادرات در استان یزد طی 10 سال گذشته را 30 درصد اعلام کرد و افزود: این در حالی است که رشد صادرات در کشور طی 10 سال گذشته 26 درصد بوده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته نیز در زمینه صادرات رشد بالای 30 درصدی نسبت به سال 89 داشتیم و با استمرار این روند، به جایگاه خوبی در بحث صادرات به ویژه در بخش صنعت خواهیم رسید.

زارع در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه به نظر می رسد تمرکز این اداره بر روی بخش صنعت است و بخش بازرگانی آن ضعیف‌تر عمل می کند، اظهار داشت: تمرکز سازمان صنعت، معدن و تجارت صرفا در صنعت نیست به نحوی که در حوزه تجارت و بازرگانی همچنین حوزه صنعت و معدن، قائم مقام منصوب شده و امور هر بخش پیگیری می شود.

وی عنوان کرد: چون در چند ماه اخیر بازار شاهد افزایش نرخ ها بود، به نظر می رسد به بخش تجارت و بازرگانی کم توجهی شده است در حالی که دقیقا به خاطر همین نوسانات، تمرکز خود را بر بخش بازرگانی بیشتر کرده ایم.

زارع اظهار امیدواری کرد: با تثبیت نرخ ارز بتوانیم به ثبات در بازار برسیم و مشکلات این بخش را حل کنیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگر فارس مبنی بر اینکه در استان یزد گرانفروشی داریم یا گرانی اظهار داشت: در یزد هم گرانفروشی داریم و هم گرانیی.

زارع ادامه داد: در بحث گرانی که موضوع کشوری است و تنها مختص استان یزد نیست اما در بحث گرانفروشی، تیم های بازرسی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت همچنین تیم های بازرسی اصناف به طور فعال در سطح بازار مشغول نظارت هستند.

وی یادآور شد: تعزیرات حکومتی و بهداشت و درمان نیز در این نظارت و بازرسی ها همکاری بسیار خوبی با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد دارند.

زارع در مورد عدم‌ثبات قیمت مرغ عنوان کرد: برای واردات مرغ اقدامات خوبی صورت گرفتنه و امیدواریم قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی نیز با تامین نهاده‌ها از سوی کاهش پیدا کند.

وی گفت: مرم مطمئن باشند قیمت مرغ به زودی کاهش پیدا می کند و شاهد تثبیت نرخ آن قبل از ماه رمضان خواهیم بود.

زارع، یکی از دلایل عمده گرانی مرغ و فرآورده‌های لبنی را افزایش قیمت نهاده‌های خوراکی این بخش اعلام کرد و افزود: افزایش نهاده‌ها به دلیل گران شدن نرخ ارز بود اما با خرید و توزیع نهاده‌ها به صورت گسترده از سوی دولت، امیدواریم به زودی شاهد کاهش نرخ مرغ در کشور و استان یزد باشیم.

وی در این نشست همچنین به تشریح برنامه‌های هفته صنعت و معدن پرداخت.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول