اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان فارس:

تولید مواد مخدر صنعتی در آزمایشگاه‌های زیرزمینی تهدید است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: امروز در اکثر آزمایشگاه‌های زیرزمینی مواد مخدر صنعتی تولید می‌شود که یک تهدید است.

تولید مواد مخدر صنعتی در آزمایشگاه‌های زیرزمینی تهدید است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالحمید کشاورز بعدازظهر امروز در همایش پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: هفت سال پیش که مواد مخدر صنعتی راه خود را به جامعه باز کرد شیشه گرمی 120 تا 140 هزار تومان بود اما این مواد امروز گرمی شش تا 10 هزار تومان به جوانان ما عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز در اکثر آزمایشگاه‌های زیرزمینی مواد مخدر صنعتی تولید می‌شود و در دسترس جوانان قرار می‌گیرد و دشمن در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نکرده است.

مدیرکل بهزیستی استان فارس با بیان اینکه مواد مخدر تهدید بزرگی برای جوانان است، بر ضرورت آموزش دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: با همکاری آموزش و پرورش و به منظور آگاهی‌سازی از پایه دوره‌های آموزشی مستمر برگزار می‌شود.

وی در ادامه از فعالیت مستمر CBOها در محلات سخن گفت و خاطرنشان کرد: این CBOها که در محلات راه‌اندازی شده‌اند بسیار موثر و مثبت عمل کرده‌اند و دستاوردهای خوبی به همراه داشته‌اند.

کشاورز با اشاره به کاهش سن اعتیاد خاطرنشان کرد: براساس گفته‌های معتادان شروع سن مصرف مواد 10 سالگی عنوان شده که این امر بسیار نگران‌کننده است.

وی اضافه کرد: امروز سیگار به عنوان دریچه ورود به مواد مخدر است بنابراین باید توجه ویژه به بحث آموزش شود.

مدیرکل بهزیستی استان فارس از اجرای سند جامع پیشگیری از سوء مصرف مواد خبر داد و اظهار داشت: با اجرای این سند دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند حداقل جمعیت هدف را 40 درصد افزایش دهند.

وی گفت: امروز بحث مواد مخدر به عنوان یک تهدید امنیتی محسوب می‌شود و آمار ارائه شده از جوامع بین‌المللی و محلی نیز حاکی از گسترش روزافزون مواد مخدر است.

کشاورز اضافه کرد: مواد مخدر کانون‌های تاثیرگذار جامعه را به سرعت درگیر موضوع اعتیاد و سوءمصرف مواد می‌کند.

وی با بیان اینکه کشف 92 درصد از کشفیات مواد مخدر در نظام جمهوری اسلامی حکایت از اراده دولتمردان این نظام مقدس دارد، اضافه کرد: امروز با وجود تمام تلاش‌هایی که در بحث مقابله و درمان انجام شده است اما همگان به این نتیجه رسیده‌اند که نگاه تک‌محوری مقابله‌محور به تنهایی امکان پاسخگویی به کاهش تقاضا در جامعه را ندارد.

کشاورز با اشاره به همجواری کشور ایران با افغانستان ادامه داد: جوان بودن جامعه ما باعث شده است که مواد مخدر رو به گسترش باشد بنابراین وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی این است که به پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر توجه بیشتری داشته باشند.

وی نقش خانواده را مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نقش در راستای پیشگیری از اعتیاد دانست و تصریح کرد: خانواده‌ها باید با آموزش بیشتر و بالا بردن شناخت خود از مواد مخدر فرزندانشان را از اسارت در دام اعتیاد بازدارند.

به گزارش فارس، همایش پیشگیری از اعتیاد با حضور انجمن‌های فعال در این حوزه و مسئولان استانی و کشوری در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول