اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه بهداشت نیکشهر خبر داد

پایان سرشماری طرح پزشک خانواده شهری در نیکشهر

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیکشهر از پایان سرشماری طرح پزشک خانواده در این شهرستان خبر داد.

پایان سرشماری طرح پزشک خانواده شهری در نیکشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، عبدالرحمن بقایی، اظهار داشت: در اجرای سرشماری طرح پزشک خانواده، 9 تیم سرشمار متشکل از نیروهای جمعیت هلال‌احمر و رابطان بهداشتی شرکت داشتند.

وی همچنین از تاسیس دو مرکز مجری طرح پزشک خانواده در شهر نیکشهر خبر داد و افزود: هر مرکز مستقر در شهر نیکشهر 2 هزار و 500 نفر را زیر پوشش قرار خواهند داد و نظارت بر پایگاه‌های پزشک خانواده بر عهده مدیریت پزشک مرکز مجری است.

سرپرست شبکه بهداشت نیکشهر اضافه کرد: به ازای هر 2 هزار و 500 نفر، یک تیم سلامت متشکل از اعضای تیم سلامت تشکیل و در مرکز بهداشتی و درمانی منطقه مستقر خواهد شد.

بقایی تصریح کرد: در اجرای فاز نخست برنامه پزشک خانواده شهری و سرشماری جمعیت شهری نیکشهر، از اردیبهشت ماه سال‌جاری، چهار کمیته اصلی در قالب کمیته فنی، اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، آمار و فناوری اطلاعات، آموزش نیروی انسانی و پایش و نظارت تشکیل شده است.

وی ادامه داد: به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر، اقداماتی از قبیل طراحی و نصب پلاکارد در میادین و توزیع تراکت و پمفلت در بین مردم انجام شده است.

سرپرست شبکه بهداشت نیکشهر اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح بیش از 12 هزار نفر جمعیت شهری در شهر نیکشهر زیر پوشش برنامه پزشک خانواده قرار گیرند.

*تشکیل کمیته مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با تاکیدات معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، این کمیته برای تشخیص موارد مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تشکیل شده است.

مصطفی ده‌مرده‌ئی افزود: این کمیته با هدف تشخیص موارد مرگ مغزی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: اعضای این کمیته هشت نفر هستند که در چهار رشته بیهوشی، داخلی، داخلی اعصاب و جراحی اعصاب تخصص دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان داشت: هدف از تشکیل این کمیته، نهادینه‌کردن عمل اهداء اعضای بیمار مرگ مغزی در سطح استان است.

ده‌مرده‌ئی ادامه داد: پس از تشخیص اولیه مرگ مغزی توسط متخصص در بیمارستان، مورد به کمیته معرفی شده و پس از تایید نهایی توسط اعضای کمیته چنانچه همراهان بیمار رضایت خود را برای اهداء اعضاء اعلام کرده باشند، این عمل انجام خواهد شد.

وی فرهنگ‌سازی اهداء اعضای بیمار مرگ مغزی و نهادینه‌کردن این عمل خیرخواهانه که باعث نجات جان دیگر بیماران نیازمند پیوند اعضا می‌شود را در استان مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول