اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه خدمات درمانی قزوین اعلام کرد

افزایش درآمد پزشکان با شرکت در طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان قزوین گفت: در طرح پزشک خانواده درآمد پزشکان افزایش می‌یابد.

افزایش درآمد پزشکان با شرکت در طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قاسم بهرامی در همایش پزشک خانواده که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به اینکه در طرح پزشک خانواده درآمد پزشکان افزایش می‌یابد، اظهار کرد: ممکن است در طرح پزشک خانواده درآمد تعداد کمی از پزشکان متخصص کم شود، اما آن‌ها می‌توانند با شرکت در طرح پزشک خانواده درآمد خود را افزایش دهند.

وی افزود: سازمان‌های بیمه‌گر در طرح پزشک خانواده موظف به عقد قرارداد با پزشکان متقاضی در این طرح هستند.

بهرامی ادامه داد: پزشکان در طرح پزشک خانواده در هفته 44 ساعت کار می‌کنند و ساعت کاری آن‌ها در روز پنج‌شنبه تا ظهر‌ آن روز است و در روز جمعه تعطیل هستند.

وی خطاب به پزشکانی که می‌خواهند در طرح پزشک خانواده شرکت کنند، گفت: در عقد قرارداد، باید یک پزشک جانشین نیز معرفی کرده تا در صورت مرخصی شما آن پزشک به درمان بیماران بپردازد.

مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان قزوین در خصوص عدم حضور پزشکان در محل کار خود تأکید کرد: پزشکان اگر به هر دلیلی نتوانستند در یک روز کاری در محل کار خود حضور پیدا کرده حتما به سازمان بیمه‌گر اطلاع دهند تا در همکاری دچار مشکل نشوند.

این مسئول درباره وضعیت بیمه پزشکان در این طرح خاطرنشان کرد: پزشکانی که با بیمه قرارداد بسته‌اند در طرح پزشک خانواده با اضافه کردن یک متمم می‌توانند وارد طرح پزشک خانواده شده، اما بیمه با کسانی که قرارداد ندارند و متقاضی شرکت در این طرح هستند می‌تواند هم قرارداد بسته و آن‌ها را وارد طرح کند.

وی با اشاره به چارچوب انتخاب پزشکان در طرح پزشک خانواده توسط خانوارها یادآور شد: انتخاب پزشک خانواده به صورت اختیاری توسط سرپرست خانوار صورت می‌گیرد.

بهرامی ضمن اشاره به پرداخت دقیق و به موقع حق‌الزحمه پزشکان ابراز کرد: حق‌الزحمه پزشک خانواده فعال در پایگاه‌ها تعریف شده و به صورت سرانه و به موقع پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان قزوین تأکید کرد: حق‌الزحمه پزشک خانواده به ازای هر نفر در ماه یک‌هزار و 750 تومان در سال 90 مشخص شده و احتمالا در سال جاری این رقم افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به ظرفیت زیر پوشش بیماران توسط پزشک خانواده اظهار کرد: هر پزشک می‌تواند حداقل 500 و حداکثر دو هزار و 500 نفر را زیر پوشش قرار دهد.

این مسئول در پایان تشریح کرد: پزشکان در طرح پزشک خانواده می‌توانند با هماهنگی و گرفتن مجوز سقف بیماران تحت پوشش خود را تا سه هزار نفر افزایش دهند.

id="2585_6" style="background: #ffd700">انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول