اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین مطرح کرد

طرح پزشک خانواده فاقد رنگ و لعاب غربی است / نظر ابن‌سینا در مورد طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: طرح پزشک خانواده به طور کاملا بومی اجرا می‌شود و رنگ و لعاب غربی در آن دیده نخواهد شد.

طرح پزشک خانواده فاقد رنگ و لعاب غربی است / نظر ابن‌سینا در مورد طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اکبر زینالو در همایش پزشک خانواده که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طرح پزشک خانواده منطبق با فرهنگ بومی و اسلامی بنا نهاده شده و ابن‌سینا در آثار خود به مردم توصیه کرده برای درمان به پزشکان متعدد مراجعه نکنند، چرا که کیفیت درمان را کاهش می‌دهد و با توجه به این اسناد در طرح پزشک خانواده رنگ‌ و بوی مدل‌های غربی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در تغییر شیوه ارائه سلامت به خانواده‌ها کارهای کارشناسی زیادی صورت گرفته که این مهم سبب بهبود ارائه خدمت به مردم ایران اسلامی در امر سلامت خواهد شد.

کاهش هزینه‌های درمان خانواده‌ها از اثرات طرح پزشک خانواده است

این مسئول به تشریح اهداف طرح پزشک خانواده از ابعاد مختلف پرداخت و استقرار یک نظام سلامت مطلوب را یکی از اهداف مهم این طرح عنوان کرد.

زینالو کاهش پرداخت هزینه درمانی توسط مردم را یکی از محوری‌ترین اهداف این طرح بیان کرده و بیمه‌های خدمات درمانی را پرداخت‌کننده هزینه‌های پزشکی مردم در سطح یک جامعه معرفی کرد.

وی ادامه داد: اجرای عدالت در ارائه یک‌پارچه خدمات سلامت در همه زمینه‌ها برای اقشار کم‌درآمد و مرفه از ابعاد این طرح عظیم و گسترده در سطح کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: افزایش کارایی و افزایش منابع انسانی، سرمایه کشور و اصلاح نظام آموزشی علوم پزشکی بر‌اساس نیازهای طرح پزشک خانواده در این طرح در نظر گرفته شده است.

این مسئول ابراز کرد: مجلس تصویب‌کننده طرح پزشک خانواده بود و دولت با جدیت این طرح بسیار خوب و تأثیرگذار را پیگیری کرده و به مرحله اجرا در سطح کشور رسانده است.

مطالعات زیادی بر روی طرح پزشک خانواده صورت گرفته است

وی با تأکید بر اینکه در این طرح مطالعات زیادی صورت گرفته و حق و حقوق پزشکان به صورت کامل در این طرح مشخص شده است که به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

زینالو یادآور شد: در طرح جدید با ساماندهی و بهبود خدمات درمانی از مصرف داروهای بی‌مورد جلوگیری می‌شود و از درآمد حاصل از آن برای بهبود زیرساخت‌های سلامت استفاده میشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: تغییر شیوه ارائه خدمت سلامت یکی از ابعاد مهم طرح پزشک خانواده محسوب می‌شود و طرح جدید در ارائه خدمت به مردم شریف ایران بسیار تأثیرگذار است.

مردم برای درمان به پزشکان متعدد مراجعه نکنند

وی با اشاره به اینکه مردم نباید برای درمان خود به پزشکان متعدد مراجعه کرده و برای درمان و مشاوره فقط یک پزشک مجرب در زمینه درمانیشان استفاده کنند.

این مسئول بیان کرد: طبق قوانین و مقرارت، دولت مسئول گسترش برنامه‌های پزشک خانواده معرفی و در برنامه پنجم این طرح این مهم عنوان شده است.

وی در پایان گفت: برای انجام این اقدام مهم تاکنون همراهی بسیار خوبی میان سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط، بیمه‌ها و پزشکان وجود داشته و این مهم مقدمات انجام درست این طرح را فراهم آورده است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول