اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد:

حفظ تداوم خدمات از مسئولیت‌های پزشک خانواده است

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: حفظ تداوم خدمات پزشکی در سرفصل مسئولیت‌های پزشک خانواده منظور شده است.

حفظ تداوم خدمات از مسئولیت‌های پزشک خانواده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علیرضا مسلم صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در برنامه پزشک خانواده شهری، نظام سلامت به منظور جامعیت خدمات هر سه نوع خدمت پیش‌گیری، درمان و توان‌بخشی را فراهم می‌کند که در حقیقت سیستم ارجاع در همین راستا در نظر گرفته شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: برگشت ارجاع از جمله مزایای طرح پزشک خانواده شهری است به طوری که در این طرح، اطلاعات لازم از نحوه ارائه خدمات و پی‌گیری بیمار از سطح ارجاع شده به ارجاع دهنده انتقال می‌یابد که برگشت یا ارجاع نامیده می‌شود.

مسلم افزود: اطلاعات ارجاع شده باید شامل شرح بیماری، اقدامات انجام شده، داروهای تجویز شده، خدمات پاراکلینیکی مورد نیاز، اقداماتی که احیاناً پزشک خانواده باید انجام دهد، نحوه پی‌گیری، تعیین تاریخ مراجعه مجدد بیمار و غیره است.

مسلم خاطرنشان کرد: آموزش، پیش‌گیری اولیه، مراقبت، غربالگری، درمان سرپایی عمومی، ارجاع و دریافت پس‌خوراند از سطح بالاتر و انجام اقدامات مورد نیاز براساس پس‌خوراند از جمله وظایف تیم سلامت است.

وی بیان داشت: ارتباط دوسویه و مستمر میان پزشک خانواده و کسی که او را به ‌عنوان پزشک خویش انتخاب کرده است، سبب می‌شود مراقبت از او پیوستگی یابد و به سادگی قطع نشود.

مسلم، حفظ تداوم خدمات را از مسئولیت‌های پزشک خانواده عنوان کرد و افزود: رابطه مبتنی بر اعتماد متقابل بین پزشک و بیمار پایه تشخیص و درمان است و در مراجعات متعدد، صرف زمان و با اقدامات حرفه‌ای پزشکی ایجاد می‌شود.

وی افزود: ارائه مشاوره تلفنی به افراد زیر پوشش با ثبت آن موارد در پرونده الکترونیک بیمار، دقت در تکمیل پرونده الکترونیک سلامت و استفاده از آن در هر ویزیت، مراقبت به منظور ارتقای کیفیت خدمات، نظارت بر ارائه خدمات سلامت توسط سایر اعضای تیم سلامت، پی‌گیری فعال بیماران ارجاعی، ارائه تمام خدمات سلامتی برابر برنامه‌های سلامت کشوری به افراد زیر پوشش و غیره از جمله برنامه‌های این طرح است که سبب افزایش تداوم خدمت می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول