اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک:

بیان احکام به طور وارونه، زیبنده جامعه اسلامی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک با اشاره به این که برخی از مبلغان سنتی به بیان ناقص احکام می‌پردازند، گفت: بیان احکام اسلامی و شرعی به طور وارونه زیبنده جامعه اسلامی نیست.

بیان احکام به طور وارونه، زیبنده جامعه اسلامی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت الاسلام سید جلال حسینی در کارگاه آموزشی احکام مبلغان سنتی وهیئت مذهبی بانوان شهرستان آبیک در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه احکام مبلغان سنتی وهیئت مذهبی بانوان در بیان احکام بیاد حساسیت خاصی داشته باشند.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از مبلغان سنتی که در بین هیئت مذهبی و منازل درباره احکام مطالبی را بیان می‌کنند که وارونه است وگاهی اوقات فتوا هم صادر می‌کنند که در شأن جامعه اسلامی نمی باشد.

این مسئول بر ارائه صحیح احکام به شیوه درست و بر اساس کتب رساله به مخاطبان از سوی مبلغان سنتی تاکید کرد و افزود: مبلغان سنتی باید احکام را درست و صحیح و براساس رساله مراجع تقلید به مخاطبان خود بیان کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک با تاکید بر شرکت بانوان هیئت مذهبی ومبلغات سنتی در کارگاه‌های تخصصی احکام برای ساماندهی و ارائه شیوه صحیح احکام به مخاطبان بیان کرد: هیئت مذهبی ومبلغان سنتی باید احکام را بر اساس سیره ائمه اطهار(ع) و آن چه که در قرآن کریم آمده است به سمع و نظر مردم برسانند تا شبهات و مشکلاتی در نحوه بیان احکام بروز پیدا نکند.

حسینی تعداد هیئت مذهبی بانوان شهرستان آبیک را 85 هیئت ذکر و خاطرنشان کرد: با هیئت‌هایی که مجوز لازم از سوی اداره تبلیغات اسلامی را ندارند، برخورد می‌شود، چرا که کار دینی و فرهنگی از امور حساسی است که باید توجه ویژه برای آن قائل شد.

وی اذعان کرد: با همکاری ادارات مختلف شهرستان اجرای طرح رحمت با موضوع "آموزش خانواده "را برای بانوان خانه‌دار در دستور کار داریم که هیئت مذهبی و مبلغان سنتی می‌توانند بهترین گروه هدف این طرح باشند.

این مسئول از راه اندازی مرکز مشاوره در مسجد ولی عصر(عج) شهر آبیک خبر داد و گفت: علاقمندان می‌توانند سه روز در هفته برای رفع شبهات و پاسخ سئوالات شرعی ومذهبی خود به مشاوران مذهبی این مرکز که هفته‌ای سه بار حضور دارند مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول