اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

تبلیغ و اطلاع‌رسانی جوهره اصلی سازمان تبلیغات است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: تبلیغ و اطلاع‌رسانی جوهره اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است.

تبلیغ و اطلاع‌رسانی جوهره اصلی سازمان تبلیغات است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدحسین بهشتی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: اول تیرماه سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی است.

وی با اشاره به اینکه سالگرد تبلیغات سال جاری هم‌زمان با روز نخست ماه شعبان و ایام بعثت حضرت محمد(ص) است، اذعان داشت: این سازمان از سال 58 به عنوان دفتر تبلیغات امام (ره) تاسیس و به طور رسمی از سال 60 و با نام سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: تبلیغات اسلامی بر اساس یک نیاز طبیعی و به دستور امام (ره) برای یک دوره طولانی مدت و نه یک نگاه سطحی به وجود آمد.

وی با بیان اینکه تبلیغ و اطلاع‌رسانی جوهره اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را تشکیل می‌دهد، تاکید کرد: تبلیغ که پیشینه آن در قلمرو وحی و دین به چشم می‌خورد و قله رفیع آن از رسالت پیامبر اکرم (ص) برخاسته است، در جامعه یک نیاز تلقی می‌شود.

بهشتی‌نژاد اضافه کرد: قداست و ظرافت تبلیغات و اطلاع‌رسانی دینی از یک طرف و شخصیت مبلّغان از سوی دیگر مرتبط به شیوه و ابزارهای تبلیغی است.

وی با اشاره به عمر بیش از 30 سال سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در 10 سال گذشته بیشتر مأموریت‌ها تبلیغی با تنوع در حوزه‌های قرآن، مساجد، اعزام و سازماندهی تشکل‌های دینی و در سال‌های اخیر با ورود به فضای مجازی و فعال کردن ده‌ها مأموریت تبلیغ در سراسر کشور فعالیت داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان زمانی تبلیغ در جامعه را موثر دانست که بازخورد آن در سالم‌سازی عقیده، اخلاق و آداب و رسوم جامعه مشاهده شود و افزود: با استفاده از کادرهای تخصصی کارآمد و با تدارک بسته‌های تبلیغی با کیفیت تمام ظرفیت‌های ابزاری نوین و سنتی به جامعه انتقال پیدا می‌کنند.

وی اظهار داشت: تبلیغ متعلق به زمان، مکان و مخاطب خاصی نیست و باید با شیوه‌های مختلف و با استفاده از ابزار نوین در اختیار مردم قرار گیرد.

بهشتی‌نژاد با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی از زمان تاسیس تاکنون توانسته در اعزام و استقرار مبلّغ فعالیت داشته باشد، اذعان داشت: در برنامه‌های قرآنی، نظارت و ساماندهی امور مساجد، نظارت و حمایت از تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی، آموزش‌های تخصصی اقشار تأثیرگذار حمایت از پژوهش‌ها و مقالات حوزه دین و ساخت و تکمیل خانه‌های عالم در سطح استان را برعهده داشته است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت ایران بیش از 70 میلیون نفر است، افزود: این در حالی است که کل روحانیون به بیش از 200 هزار نفر نمی‌رسند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: این در حالی است که در پاکستان یک میلیون روحانی وهابی با تفکر غلط و خطرناک برای شیعه تربیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه نیاز جامعه به مبلّغان باید در سطوح مختلف و تخصص‌های مختلف باشد، تصریح کرد: باید آموزش قرآن در درجه نخست، پس از آن اعزام مبلّغ و تشکل‌های دینی به صورت یک مجموعه منسجم داخلی و با توجه به نیازهای جدید جامعه کشف شود.

بهشتی‌نژاد به یکی از سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی که پرهیز از تصدی‌گری است، اشاره و تاکید کرد: به عنوان مثال می‌توان هیئت‌های مذهبی را نام برد که حدود 5 هزار هیئت در استان اصفهان از طرف این سازمان ثبت شده‌اند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته حدود 73 هزار و 91 نفر روز تبلیغ داشته‌ایم که در ایام مختلف از سال انجام گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: 103 روحانی مستقر در استان نمی‌توانند پاسخ‌گوی اعزام‌های فصلی با توجه به تلاش دشمنان برای آلوده کردن جامعه باشند.

وی ادامه داد: با این تعداد اعزام روحانی به سراسر استان اصفهان، در حدود 350 خانه عالم تهیه شده که بخشی از آن نیمه‌کاره است و در آن یک ‌صد روحانی و 250 روحانی از طرح‌های هجرت طولانی مدت در این خانه‌ها مستقر هستند.

بهشتی‌نژاد اظهار داشت: مساجد استان اصفهان نیز از نظر ائمه جماعت و تقویت آنها و هم‌چنین تفسیر قرآن زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت دارند.

وی با بیان این مطلب افزود: در ماه رمضان سال گذشته حدود یک‌ صد مسجد در استان اصفهان و 70 مسجد در شهرستان‌ها تفسیر قرآن را انجام داده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به بودجه فرهنگی سفر ریاست جمهوری در سال 90 اشاره و تاکید کرد: به سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان حدود 1.5 میلیارد تومان از این هزینه تعلق گرفت که 450 میلیون تومان آن به بودجه‌های عمرانی و خانه عالم اختصاص پیدا کرد.

وی تصریح کرد: از مقدار بودجه‌ها تعدادی به بودجه‌های ترویجی، تولیدی و آموزشی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول