اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان تبلیغات اسلامی قزوین:

امر به معروف نقش بسزایی در سلامت جامعه دارد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امربه معروف و نهی‌ازمنکر نقش بسزایی در ارتقای سلامت اجتماعی، اخلاقی و معنوی جامعه دارد که تحقق این هدف موجب آرامش روحی خانواده‌ها می‌شود.

امر به معروف نقش بسزایی در سلامت جامعه دارد

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز به مناسبت ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: نخستین و مؤثرترین روش برای دعوت یکدیگر به خوبی‌ها و دوری از بدی‌ها امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر است که انجام دادن این فریضه دینی موجب بقای دین اسلام در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه عمل به امر به معروف و نهی از منکر برای هر مسلمان تکلیفی فردی است، بیان کرد: اجرای همه افراد جامعه به این فریضه دینی موجب ارتقای امنیت اجتماعی جامعه می‌شود و تحقق این هدف می‌تواند سرعت موفقیت و پیشرفت جامعه را در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و علمی افزایش دهد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر از اعمال نیک ارزش‌های اسلامی است که با اجرای درست آن افراد جامعه بیشتر به معروف گرایش پیدا کرده و از بدی‌ها بیشتر دوری می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه عمل به احیای معروف‌ها و نهی از منکر باید در جامعه پررنگ‌تر شود، ابراز کرد: امر به معروف و نهی ‌از منکر موجب ارتقای ترویج معروف‌ها و کاهش منکرها در جامعه می‌‌شوند که بر این اساس باید همه افراد جامعه به اجرای این فریضه دینی در جامعه حساسیت بیشتری داشته باشند.

نظری با اشاره به اینکه اجرای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در جامعه آثار و برکات فراوانی برای مردم دارد‌، اظهار کرد: ارتقای سلامت روحی و اخلاقی افراد در جامعه و خانواده از مهم‌ترین اهداف اجرای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر است.

امام حسین (ع) ارزش‌های انسانی را در دین اسلام احیا کرد

این مسئول با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک حوزه بسیار گسترده و جامع است، اظهار کرد: امام حسین (ع) با قیام خود در برابر منکرهای یزید توانست دین اسلام را از نابودی نجات دهد و ارزش‌های انسانی و آزادگی را در دین اسلام احیا کند تا مسلمانان با عمل به ارزش‌های مقدس دینی به درجات و کمالات انسانی برسند و در دنیا و آخرت سعادت‌مند شوند.

نظری با بیان اینکه امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر یکی از اهداف پیام‌ عاشورا بوده است، خاطرنشان کرد: هر مسلمانی با الگوگیری و پیروی از امام حسین (ع) باید در ترویج معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر کردن افراد در جامعه مراحل مختلفی دارد، اظهار کرد: تذکر لسانی نخستین مرحله از اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است که باید هر فردی با عطوفت، عدالت، زبان نرم و مدارا دیگران را به این فریضه دینی ارشاد کند.

وی با بیان اینکه تذکر دادن و آگاه کردن یکدیگر به معروف و نهی از منکر موجب پررنگ‌تر شدن این فریضه دینی در جامعه می‌شود، تصریح کرد: مسلمانان باید به اجرای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در جامعه حساس‌تر بوده و با اهتمام بیشتری به این فریضه دینی در جامعه عمل کنند.

برخی از افراد جامعه سهوا مرتکب منکر می‌شوند

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "افراد جامعه با تذکر لسانی یکدیگر را امر به‌ معروف و نهی ‌از منکر کنند"، گفت: افراد جامعه با بیان لفظی یکدیگر را به این فریضه دینی آگاه کنند، چرا که برخی از افراد جامعه از اهمیت عمل کردن به آن در جامعه غافل هستند و سهوا مرتکب خطای منکر در جامعه می‌شوند.

نظری با اشاره به احادیث امام محمد باقر (ع) مبنی بر اینکه "انجام امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر موجب قوام سایر واجبات از جمله نماز و روزه می‌شود"، بیان کرد: طبق این حدیث ترک کردن این فریضه دینی موجب تضعیف سایر اعمال عبادی می‌شود که باید مسلمانان در این راستا به انجام دادن این عمل مانند نماز و روزه مصمم‌تر باشند.

این مسئول با اشاره به بیانات امام حسین (ع) در شب عاشورا گفت: انجام دادن امر به‌ معروف و نهی از منکر مانند نماز و روزه در نزد این امام بزرگوار از ارزش والایی برخوردار بوده که این نشانگر اهمیت والای این فریضه دینی در جامعه است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر مانند نماز و روزه از اعمال عبادی است و ترک کردن این فریضه دینی مانند ترک کردن نماز و روزه از گناهان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول