اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

صحیفه سجادیه دستورالعمل رسیدن به سعادت است

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: صحیفه سجادیه یادگار ارزشمند امام سجاد(ع) است که راه رسیدن انسان به سعادت در آن تبیین شده است.

صحیفه سجادیه دستورالعمل رسیدن به سعادت است

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز میلاد امام زین‌العابدین(ع) اظهار کرد: تا قبل از عاشورا نسبت به زندگی امام سجاد(ع) کمتر اطلاعی در دسترس است و سیره آن حضرت در این دوران تا حدودی ناشناخته است.

وی ادامه داد: شرایط در زمان امام سجاد(ع) به گونه‌ای رقم خورد که با وقوع حادثه عاشورا مسئولیت سنگینی به واسطه شهادت امام معصوم و شرایط دشواری که وجود داشت، متوجه امام سجاد(ع) ‌شد.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم افزود: در این شرایط دشوار چهره واقعی امام زین‌العابدین(ع) برای مردم مشخص شد چرا که ایشان پیام‌آور عاشورا بود و از میراث گرانبهایی مانند خون پدر بزرگوارش دفاع می‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: آنچه ما امروز از پیام‌های مکتب عاشورا در دستمان است و تمام برکاتی که به واسطه این حرکت عظیم به بشریت رسیده، مرهون تلاش‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) است.

عظیمی گفت: پس از عاشورا امام سجاد(ع) صحنه مبارزه حق و باطل را برای مردم تشریح کرد و وقایع عاشورا را برای آنها با خطبه‌های آتشین و افشاگرانه بیان کرد که این موضوع نقش پررنگی در تداوم قیام امام حسین(ع) و زنده کردن شیعه داشت.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) در دوران زندگی خود آنچنان در تنگنا قرار داشت که مطالب خود را در قالب دعا برای مردم بیان می‌کرد.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ابراز داشت: دوران زندگی امام سجاد با دوران خلافت آل زبیر در مدینه و بنی‌امیه در شام مصادف شده بود و شرایط طوری بود که این امام بزرگوار به شدت در محاصره بود و در تنگناهای عجیبی قرار داشت.

وی اضافه کرد: شرایط در دوران امام سجاد(ع) به گونه‌ای بود که اگر وی می‌خواست صحبتی دینی با مردم داشته باشد، باید به شدت تقیه را رعایت می‌کرد.

عظیمی افزود: کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه یادگار گرانبهای امام سجاد(ع) است که در این کتاب در قالب دعا نکات ارزنده‌ای برای شیعیان بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه دستورالعمل امام سجاد(ع) برای یک پیرو حقیقی مکتب اهل‌بیت(ع) است گفت: مناجات‌های این امام بزرگوار با خدای متعال منبع غنی معرفتی برای هر کسی است که می‌خواهد خود را به خدای متعال نزدیک کند.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ابراز داشت: اگر ادعیه امام سجاد(ع) را با دقت مطالعه کنیم، نکات اخلاقی بسیار ارزشمندی را برای زندگی فردی و اجتماعی خود به دست می‌آوریم.

وی ادامه داد: این معارف ناب ما را به زندگی حقیقی می‌رساند که در آن بتوانیم بندگی خدا را انجام دهیم و به خوبی با خلق او رفتار کنیم.

عظیمی گفت: در این دعاها امام سجاد(ع) به نکات بسیار زیبا و آموزنده‌ای اشاره کرده است که اگر به آنها توجه کنیم می‌توانیم مسیر زندگی خود را به سوی سعادت هموار کنیم.

وی عنوان کرد: شیعیان با تأمل در این ادعیه، ارتباط با خدا، رعایت صداقت و حسن خلق با مردم و عدم تسلیم و سازش در برابر دشمن را به خوبی می‌آموزند.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم اظهار داشت: صحیفه سجادیه در قالب دعا به ما می‌آموزد که کرنش در برابر طاغوت ما را از رسیدن به کمال و دستیابی به رضایت الهی دور می‌کند.

وی افزود: در این دعاها دستورالعمل کاملی گنجانده شده است تا بدانیم یک انسان کامل از دیدگاه معصوم چگونه زندگی می‌کند و چه آرزویی در دل می‌پروراند.

عظیمی ابراز کرد: شیعیان باید این کتاب ارزشمند را از مهجوریت خارج کرده و روزها و شب‌های خود را با انس با آن بگذرانند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول