اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان:

عدم نوآوری در تبلیغ مبلغان آسیب بزرگ عرصه فرهنگ دینی است

خبرگزاری فارس: تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اکنون با گذشت چند سال از تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، آنچه به عنوان آسیب‌شناسی در زمینه تبلیغ دین به نظر می‌رسد، عدم نوآوری در تبلیغ مبلغان دین است.

عدم نوآوری در تبلیغ مبلغان آسیب بزرگ عرصه فرهنگ دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در این بیانیه آمده است: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، در مورد سازمان تبلیغات اسلامی فرموده‏‌اند "ما معتقدیم این مجموعه‏‌ای که امروزه به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی گرد هم آمده‏‌اند، بالاترین و منسجم‏‌ترین مجموعه‏‌ای است که در طول تاریخ تبلیغاتمان داشته‏‌ایم".

این بیانیه می‌افزاید: نوآوری در دین که از دغدغه‌های رهبر خردمند و روشن‌ضمیر انقلاب اسلامی است بدون ایجاد تحول و دگرگونی در جهان‌بینی، دین‌شناسی و انسان‌نگری ممکن نخواهد بود و بدیهی است که ایجاد زمینه چنین تحولی به بصیرت و نواندیشی برنامه‌ریزان، مدیران و اساتید حوزه بر می‌گردد.

در این بیانیه آمده است: در جهانی که تکنولوژی هر لحظه در حال تغییر و دگرگونی است و جنگ نظامی جای خود را به جنگ رسانه‌ای داده است، اگر مبلغان دینی و دستگاه‌های تبلیغی قادر نباشند همگام با تحول جهانی گام بردارند، به سرعت پایگاه و جایگاه خود را از دست داده و جبران آن ناممکن به نظر می‌رسد.

این بیانیه می‌افزاید: شیوه‌های تبلیغ دین که در راس آن اخلاق و رفتار صالح قرار دارد؛ با روش‌های تبلیغات غربی که هدفش صرفا تحت تاثیر قراردادن مخاطب است، تفاوت جوهری دارد.

سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهایی است که با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پربار اسلام راستین و تبلور حیات معنوی و تعیین و ترویج شاخص‌های اعتقادی، بنیاد نهاده شد.

این اداره‌کل در پایان فرارسیدن اول تیرماه، سالگرد صدور فرمان حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی را به همگان و به‌ویژه سنگربانان جبهه تبلیغ و توسعه فرهنگ دینی و مجموعه بزرگ سازمان تبلیغات اسلامی تبریک گفته و امید آن می‌رود که این سالروز خجسته نوید‌دهنده افق‌هایی روشن در عرصه اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی برای جامعه باشد.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول