اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات مازندران:

159 خانه عالم در مازندران نیمه کاره است

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات مازندران گفت: 159 خانه عالم در مازندران نیمه کاره است.

159 خانه عالم در مازندران نیمه کاره است

حجت الاسلام ناصر شکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: بیش از 170 روحانی در طرح هجرت به مدت دو سال اعزام می‌شوند که برای حمایت از این افراد بیش از 85 کتابخانه روستایی در مراکز استقرار این روحانیون راه‌اندازی شده است.

شکریان از طرح اعزام ویژه به مناطق خاص خبر داد و ادامه داد: عده‌ای از مبلغان این سازمان به مکان‌های خاصی که آلوده به آسیب‌های اجتماعی و اماکن پرخطر، مدارس تیزهوشان و نمونه مردمی و مدارس شبانه‌روزی است برای پاسخگویی به سئوالات آنها اعزام می‌شوند.

وی بیان داشت: برای تربیت کودکان و نوجوانان از گروه راستگو و طلاب خارجی دعوت می‌شود تا در جذب و تاثیر‌گذاری آنها موثر باشند.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های نیمه شعبان افزود: برگزاری برنامه اعتکاف انتظار، ایام البیض شعبان، احیای انتظار در هر شهرستان حداقل در یک مسجد و برگزاری برنامه ساحل انتظار در ساری، فریدونکنار و نوشهر از جمله برنامه‌های نیمه شعبان سازمان تبلیغات مازندران است.

شکریان افزود: برگزاری نمایشگاه دائمی قرآن در تنکابن و چالوس، جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، ایجاد دهکده قرآنی و شناسایی مکانی به عنوان الگو در سال جاری تهیه تولیدات 30 اثر مکتوب به صورت سی دی و نرم‌افزار در بخش قرآنی، شناسایی و جمع‌آوری استعدادهای درخشان قرآنی و نیروهای قرآنی و حمایت آنها در قالب طرح حمایت نیروهای قرآنی از برنامه‌های مهم این سازمان است.

مدیرکل سازمان تبلیغات مازندران یادآور شد: مرکز دارالقرآن مازندران به عنوان برترین مرکز دارالقرآن کشور در سال گذشته انتخاب شد این در حالی است که در شش سال متوالی به این رتبه دست یافته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این سازمان تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی اعزام کوتاه مدت و دراز مدت داریم که حدود 12 هزار نفر در اعزام کوتاه مدت یک ماهه و 85 نفر در اعزام بلند مدت دو ساله شرکت دارند.

شکریان ابراز داشت: از آنجایی که شناسایی و صدور مجوز تشکلات دینی و هیئت‌های مذهبی به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است تاکنون 2 هزار مجوز به آنها تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه 4 هزار و 100 مورد تشکلات دینی و هیئت‌های مذهبی در استان شناسایی شدند، تصریح کرد: از این تعداد 3 هزار و 210 نفر آقا و بقیه از بانوان هستند که تاکنون 2 هزار مجوز به آنها تحویل داده شد.

شکریان تصریح کرد: تاکنون یک هزار و 610 نفر از برادران مداح در مازندران شناسایی شدند که از این تعداد 247 نفر از مداحان دارای شناسنامه در بانک اطلاعاتی سازمان تبلیغات به ثبت رسیدند که برای آنها کلاس آموزشی برگزار شد تا در مورد شکل و محتوی آموزش دیده و کتاب و اشعار مناسب را در مداحی خود به کار گیرند که شعر عاشورایی در همین راستا برای ساماندهی مداحان برگزارشده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات مازندران با اشاره به اینکه 84 انجمن اسلامی در مازندران به ثبت رسیده، اذعان داشت: برگزاری 220 دوره آموزشی برای مبلغان سنتی به دلیل آسیب‌های موجود در این بخش با دعوت از اساتید قم و تهران، برگزاری کنگره گفتمان مهدویت و سعید العلما،همایش ملی پیوست فکری در سال جاری کنگره ابن‌آشوب،ایجاد دبیرستان علوم و معارف صدرا که چهار دبیرستان در بابل، چالوس و ساری فعالیت دارد، تهیه هسته‌های فرهنگی، نخبگان جوان و بوستان معرفت از دیگر اقدامات این سازمان است.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول