اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی مرکز حوزه علمیه کاشان:

کیفی‌سازی دلیل کاهش پذیرش طلاب در کاشان است

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی مرکز حوزه علمیه کاشان، کیفی‌سازی را دلیل کاهش میزان پذیرش طلاب در مدارس علمیه کاشان ذکر کرد.

کیفی‌سازی دلیل کاهش پذیرش طلاب در کاشان است

حجت‌الاسلام حسین خباز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: میزان پذیرش طلاب مدارس علمیه کاشان برای سال تحصیلی آینده حدود 50 درصد کاهش می‌یابد. 

وی با اشاره به رقابت 110 داوطلب در حوزه امتحانی کاشان عنوان کرد: امسال با کیفی‌تر کردن شرایط پذیرش، به جای 450 متقاضی تحصیل در 11 مدرسه علمیه کاشان تنها 250 طلبه از سراسر کشور پذیرش می‌شوند.

معاون آموزشی مدیریت حوزه‌های علمیه کاشان افزود: در منطقه کاشان و آران و بیدگل 11 مدرسه علمیه ویژه آقایان شامل ولیعصر(عج)، امام موسی کاظم(ع)، آیت‌الله یثربی(ره)، آیت‌الله مصطفوی، آیت‌الله مدنی، امام خمینی(ره)، امیرالمؤمنین(ع)، آقابزرگ، باب‌العلم و دارالعلم و المهدی(عج) فعالیت دارد.

این مسئول متذکر شد: پس از با موفقیت گذراندن این آزمون‌ها و نیز انجام یک مصاحبه حضوری، نوبت به گذراندن دوره‌ای یک ماهه موسوم به دوره اختبار و تثبیت می‌رسد که در این دوره نیز صلاحیت متقاضی که خواستار حضور در حوزه‌های علمیه کاشان هست مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد و در صورت احراز صلاحیت حکم قطعی طلبگی متقاضی در حوزه‌‌ مورد نظر صادر می‌شود.

خباز با تأکید بر اهتمام مرکز حوزه علمیه کاشان برای کیفی‌تر کردن پذیرش طلبه در مدارس این منطقه خاطرنشان کرد: هر ساله به دلیل نزدیکی این شهرستان به مرکز حوزه علمیه قم و درجه بالای مدارس علمیه کاشان شاهد استقبال داوطلبان بسیاری از سراسر کشور هستیم.

به گفته وی در مسابقات المپیاد گذشته مدرسه علمیه ولیعصر(عج) قمصر در منطقه از لحاظ علمی رتبه نخست را کسب کرد.

وی متذکر شد: در جذب داوطلبان علاوه بر توجه به داشتن شرایط عمومی، استعدادهای آنها نیز مورد نظر است چراکه ممکن است فردی علی‌رغم نقص ظاهری در زمینه‌های تحقیق، نویسندگی و یا تدریس مستعد است، لذا این‌گونه افراد که شاید برای تبلیغ مؤثر نباشند؛ اما می‌توانند به عنوان محقق، نویسنده، مؤلف و یا مدرس بسیار مفید باشند لذا به سهولت این افراد رد نمی‌شوند.

همچنین در منطقه کاشان و آران و بیدگل مراکز علمیه کوثر، زینبیه و فاطمیه نیز در بخش خواهران به صورت مستقل مشغول به ارائه دروس حوزوی و دینی هستند.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول