اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه مهدیشهر:

رشادت‏های طلاب و روحانیت در تاریخ جاوید خواهد ماند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان مهدیشهر گفت: رشادت‏ها و جان‏فشانی‏های طلاب و روحانیت برای حفظ شعائر اسلامی در تاریخ ماندگار و جاوید خواهد ماند و هرگز از یادها فراموش نخواهد شد.

رشادت‏های طلاب و روحانیت در تاریخ جاوید خواهد ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، حجت‏الاسلام غلام‏حسین حاکمی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مهدیشهری با بیان اینکه مدرسه فیضیه قم نماد تلاش روحانیان در برپایی انقلاب است، افزود: پس از واقعه 15 خرداد که طلاب در مدرسه فیضیه قیام به پا کردند، ساواک به مدرسه هجوم آورد و طلبه‏ها را از پشت بام و طبقه‏های دوم و سوم به پایین انداخت و برخی از طلاب به طرز فجیعی به شهادت رسیدند.

وی بیان داشت: از سال 42 تا سال 57 که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، مدرسه فیضیه قم پلمپ شد و هنگامی ‏که در سال 57 مدرسه به لطف خدا و کوشش مردم ایران و به فرمان امام بازگشایی شد، سقف‏های حجره‏ها ریخته و دیوارها همه غبار گرفته بودند.

حاکمی اظهار داشت: در دوران مبارزات پانزده ساله نیز حوزه‏های علمیه قم و دیگر حوزه‏های علمیه و چهره‏های سرشناس روحانیت، کانون‏های اصلی مبارزه و بالطبع هدف‏های اصلی حملات وحشیانه دشمن بودند، اما به اراده الهی، این شدت عمل‏های بی‏حد و حساب موجب آن نشد که مردم دست از تلاش‏های خود بردارند.

وی گفت: در این دوران، فکر اسلامی شکوفاتر و صیقل خورده‏تر و شخصیت روحانیان مبارز آبدیده‏تر و زمینه برای تشکیل حکومت اسلامی فراهم شد.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: پس از انقلاب نیز تاکنون روحانیت به‏ خصوص عناصر برجسته آن مستقیماً در خدمت نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند و بی‏وقفه آماج حملات مسموم دشمن قرار گرفته‏اند.

حاکمی افزود: روحانیان چه در عرصه تبلیغات منفی و چه در عرصه تروریسم، توسط عوامل خائن و آلت دست دشمن مورد هجمه بوده‏اند و در جبهه جنگ تحمیلی هم شهدای گران‌قدری به انقلاب تقدیم کرده‏اند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان مهدیشهر گفت: ملت عزیز ما می‏دانند که انگیزه دشمن از این حملات همه‌جانبه به علمای دین جز این نیست که به وضوح فهمیده‏اند روحانیت نقش تعیین کننده و بی‏بدیلی داشته و دارند و آنان حمله به روحانیت را با هدف تضعیف و محو انقلاب انجام می‏دهند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول