اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هنری جشنواره سراسری فیلم اشراق خبر داد

استقبال گسترده طلاب و هنرمندان از جشنواره فیلم اشراق

خبرگزاری فارس: دبیر هنری جشنواره سراسری فیلم اشراق گفت: آثار رسیده به جشنواره سراسری فیلم اشراق توسط طلاب و هنرمندان بیش از حد انتظار بود.

استقبال گسترده طلاب و هنرمندان از جشنواره فیلم اشراق

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی بنکدار پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره سراسری فیلم اشراق اظهار کرد: آثار رسیده به این جشنواره فراتر از حد انتظار بود و استقبال خوبی از این آثار صورت گرفت.

وی افزود: تنوع و کیفیت آثار دریافت شده بسیار بالا بود ضمن اینکه همه آنها در سه بخش عمده تقسیم‌بندی شده‌اند.

دبیر هنری جشنواره سراسری فیلم اشراق، تجلیل از علما و بیان زندگی‌نامه شخصیت‌های علمی حوزوی را موضوع تعدادی از آثار دانست و گفت: پرداختن به زندگی مبلغان و بیان دشواری‌های این امر موضوع دیگر این فیلم‌هاست.

وی با تاکید بر نگاه هنری به آثار در جشنواره سراسری فیلم اشراق بیان داشت: حوزه‌های علمیه و روحانیت با توجه به قداستی که دارند، دارای دو جنبه حفظ قداست و پرهیز از نگاه فرمایشی در فیلم‌ها هستند بنابراین برای نزدیک شدن به زندگی مراجع و بزرگان حوزوی باید این ضروریات را رعایت کرد.

بنکدار خاطرنشان کرد: تحقیقات میدانی و بررسی‌های کارشناسی از ملزومات پرداختن به حوزه‌های علمیه و بزرگان دینی در فیلم‌ها هستند.

دبیر هنری جشنواره سراسری فیلم اشراق با اشاره به ضعف عمومی فنی در بخش فیلم‌نامه‌ها در این جشنواره افزود: فیلم‌نامه‌نویسی و داستان‌نویسی از جمله معضلات سینمای ایران است که امیدواریم با سیاست‌های آتی، شاهد رشد در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه حساسیت‌های ویژه در بحث فیلم‌های دینی و حوزه‌محور وجود دارد، گفت: نشست‌های تخصصی در حاشیه جشنواره اشراق به این موضوع خواهند پرداخت تا علاوه بر هنرمندان، حوزویان علاقه‌مند به ساخت فیلم نیز با مباحث آشنا شوند.

بنکدار عنوان داشت: از دیگر بخش‌های این جشنواره این است که پس از اکران فیلم‌ها، نقد و بررسی آنها توسط هنرمندان و کارشناسان حوزوی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول