اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور طلاب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خبر داد

تدوین بانک جامع اطلاعات طلاب شاهد و ایثارگر

خبرگزاری فارس: معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از تدوین بانک جامع اطلاعات طلاب شاهد و ایثارگر خبر داد.

تدوین بانک جامع اطلاعات طلاب شاهد و ایثارگر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمد ملک‌دار عصر امروز در نخستین همایش تجلیل از طلاب نخبه شاهد و ایثارگر در دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های قم اظهار داشت: اگر بخواهیم از نظام اسلامی و دستاوردهای آن صیانت کنیم، یکی از اموری که باید به آن توجه کرد، گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برای انجام این ماموریت ستاد حوزوی شاهد و ایثارگر را درون خود تشکیل داده که این ستاد از چند نفر از روحانیون ایثارگر و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگر تشکیل شده است.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ابراز داشت: این ستاد در راستای ساماندهی به فعالیت‌هایی که در حوزه‌های علمیه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شود، تشکیل شده و به امور طلاب شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه رسیدگی می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد حوزوی شاهد و ایثارگر افزود: یکی از این فعالیت‌ها در سال گذشته عضویت این ستاد در ستاد مرکزی راهیان نور بود که حاصل آن اعزام 4 هزار و 700 طلبه حوزه‌های علمیه در نوروز 91 به سرزمین‌های نور بود.

ملک‌دار عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های این ستاد راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات طلاب شاهد و ایثارگر بوده که هم‌اکنون در حال تکمیل اطلاعات خود در زمینه شهدای روحانی هستیم.

وی با اشاره به اشکالات موجود در ارائه آمار شهدای روحانی گفت: چند دستگاه این آمار را به جامعه ارائه می‌دهند اما آمارها با یکدیگر همخوانی ندارد و بررسی بیشتر در این زمینه باید صورت بگیرد.

مسئول ستاد حوزوی شاهد و ایثارگر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ابراز داشت: تدوین دانشنامه شهدای روحانی از دیگر اموری است که به منظور ارج نهادن به جایگاه این شهیدان در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌هایی که در آینده برای گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه‌های علمیه انجام خواهد شد ادامه داد: تشکیل کانون‌های شاهد و ایثارگر در هر استان از اموری است که در این زمینه طراحی شده تا فعالیت‌های این طلاب شاهد و ایثارگر به صورت ستادی پیگیری شود.

ملک‌دار یادآور شد: طرح راه‌اندازی مدارس علمیه شاهد و ایثارگر در استان‌های مختلف با توجه به ظرفیت این استان‌ها، از جمله طرح‌هایی است که در دستور کار ستاد حوزوی شاهد و ایثارگر در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه پایه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول