اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از طریق آزمون اختصاصی صورت می‌گیرد

پذیرش طلاب در 4 دانشکده علوم قرآنی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن از پذیرش طلاب از طریق آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد در چهار دانشکده علوم قرآنی تهران، مشهد، میبد، آمل و شیراز در سال تحصیلی آینده خبر داد.

پذیرش طلاب در 4 دانشکده علوم قرآنی

حجت‌الاسلام عبدالرضا زاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به مقطع کارشناسی دانشگاه علوم و معارف قرآن اظهار کرد: چهار رشته علوم قرآن، تفسیر، قرائت و فنون کتابت قرآن و تربیت معلم قرآن در این مقطع وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشکده‌های قرآنی 21 شهر مانند زاهدان، زابل، خوی، مراغه، ایلام، خرم‌آباد، تربت جام، مشهد، بجنورد، کرمانشاه، شیراز و میبد پذیرش می‌شوند.

معاون آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن با اشاره به پذیرش دانشجو از سال 84 در مقطع کارشناسی ارشد اظهار کرد: اکنون پذیرش دانشجو در این مقطع در دانشکده‌های قم، تهران، شیراز، کرمانشاه، آمل و میبد صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 800 نفر دانشجو در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند گفت: تاکنون 8 هزار و 800 نفر در مقطع کارشناسی و 300 نفر در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده‌اند.

زاهدی از پذیرش دانشجو در مقطع دکترا خبر داد و افزود: اکنون آزمون نخستین دوره برای پذیرش مقطع دکترا در دانشکده قم برگزار شده و سه برابر ظرفیت به دانشگاه علوم و معارف قرآن معرفی می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: برای نخستین دوره مقطع دکترا هشت نفر شامل دو نفر از بانوان و شش نفر از آقایان پذیرش می‌شوند.

معاون آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن با اشاره به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم و معارف قرآن گفت: همه ادارات و سازمان‌ها به رشته‌های قرآنی نیاز دارند و بخشی از برنامه‌های نهادها به فعالیت‌های قرآنی اختصاص پیدا می‌کند، بنابراین فارغ‌التحصیلان دانشگاه در زمینه اشتغال مشکلی ندارند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد ویژه طلاب دانشگاه علوم و معارف قرآن گفت: این آزمون با نظارت سازمان سنجش برای طلاب متقاضی دارای مدرک سطح دو در دانشکده علوم قرآنی قم برگزار شد.

زاهدی خاطر نشان کرد: دانشکده‌های تهران، مشهد، میبد، آمل و شیراز سال آینده از طریق آزمون اختصاصی اقدام به جذب طلاب برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌کنند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول