اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه خرمشهر:

طلاب حوزه علمیه خطبه‌های فاطمه(س) را مطالعه کنند

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه خرمشهر گفت: طلاب حوزه علمیه خطبه‌های حضرت فاطمه(س) را مطالعه کنند.

طلاب حوزه علمیه خطبه‌های فاطمه(س) را مطالعه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی ظهر امروز در خطبه نماز جمعه که در مسجد جامع این منطقه با حضور مردم ولایتمدار و نمازگزار خرمشهری برگزار شد، اظهار کرد: اسلام هرگز با حضور زنان در صحنه‌های مختلف مخالف نیست و زنانی که به مراکز علمی جامعه حضور پیدا می‌کنند باید حریم اسلامی را رعایت کنند.

وی با تبریک به‌مناسبت سالروز ولادت بزرگ بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: زنان جامعه اسلامی باید با چنگ زدن به ریسمان تقوای فاطمی و حفظ عفاف و حجاب، پایه‌های اعتقادی و تربیتی جامعه را شکل دهند.

خطیب جمعه خرمشهر تصریح کرد: نقش مطالعه دقیق زندگی حضرت زهرا(س) و شناخت ابعاد شخصیتی ایشان در ارائه الگوی شایسته برای دختران و زنان جامعه بسیار مؤثر است.

وی در ادامه با بیان اینکه طلاب حوزه علمیه خطبه‌های حضرت فاطمه را مطالعه کنند، خاطرنشان کرد: امروز زنان مسلمان در عرصه‌های علم و دانش و پیدایش انقلاب‌ها حضوری فعال دارند که این مهم نشان از تبعیت آنها از مقاومت و ایثارگری‌های ائمه و اهل بیت عصمت و طهارت است.

موسوی همچنین عنوان کرد: حضرت زهرا(س) برترین و برگزیده‌ترین بانوی عالم، دارای فضایل و ارزش‌های سرشار معنوی است.

وی از صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) به‌عنوان یک زن شایسته و الگو، همسری بی‌نظیر و مادری بزرگوار که بزرگترین شخصیت‌های تاریخ را تحویل جهان داده است، یاد کرد.

امام جمعه خرمشهر بیان کرد: در زمانی که دختر در جامعه ننگ بود و آنان را زنده به گور می‌کردند، خداوند فاطمه(س) را از شایستگان و خیر کثیر و نعمت فراوان برای جامعه قرار داد.

وی در پایان خطاب به بانوان اظهار کرد: زنان جامعه باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیرند تا فرزندانی همانند امام حسین(ع)، امام حسن(ع)، امام جعفر صادق(ع) و زینب(س) تحویل جامعه شوند.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول