اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیح طلاب قزوین خبر داد

افتتاح طرح هجرت طلاب در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج طلاب استان قزوین گفت: طرح هجرت طلاب بعد از ظهر امروز در استان قزوین افتتاح می‌شود.

افتتاح طرح هجرت طلاب در قزوین

حجت‌الاسلام ابوالفضل مصطفایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: علی‌رغم اینکه اعزام طلاب در قالب طرح هجرت به مناطق محروم بدون حق‌التبلیغ صورت می‌گیرد، سازمان بسیج طلاب استان قزوین با استقبال چشمگیر طلابی روبه‌رو شد که به شدت علاقه‌مند به اعزام هستند.

وی تشریح کرد: 55 نفر از طلاب را که 33 نفر از آنها طلاب برادر و 22 نفر طلاب خواهر هستند، در قالب اردوهای طرح هجرت به مناطق محروم استان قزوین اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج طلب استان قزوین تصریح کرد: بسیج طلاب از اعزام طلاب به مناطق محروم اهداف گسترده‌ای را دنبال می‌کند که فرهنگ سازی، محرومیت‌زدایی، گسترش فرهنگ دینی، پاسخ گویی به شبهات خانواده‌ها از جمله آنها است.

این مسئول بیان کرد: گسترش احکام شرعی دین اسلام یکی از مهم‌ترین مسائلی است که خانواده‌های مناطق محروم استان قزوین به آن نیاز دارند و از برنامه‌های شرعی سازمان بسیج طلاب این استان استقبال می‌کنند.

مصطفایی اعزام طلاب به مناطق محروم را یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباط با مردم دانست که موجب گسترش مبانی دین در بین مردم خواهد شد.

وی عنوان کرد: بهترین روش برای تبلیغ دین اسلام و گسترش آن در جامعه روش چهره به چهره است و این مهم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج طلاب استان قزوین در طرح هجرت است.

رئیس سازمان بسیج طلاب استان قزوین با اشاره به نقش علما در تبیین حقایق دین ادامه داد: مردم شریف ایران اسلامی علاقه بسیاری به مبانی دین اسلام دارند و همیشه از اعزام طلاب به مناطق محروم استقبال کرده‌اند.

این مسئول برنامه‌های بسیج طلاب را در طرح هجرت امسال بسیار گسترده معرفی کرد و افزود: برنامه‌های بسیج طلاب قزوین هر سال گسترده‌تر می‌شود و با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند همه برنامه‌های سال جاری تحقق می‌یابد.

وی غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان را مهم‌ترین دغدغه مسئولان معرفی کرد که علما و طلاب با برنامه‌های علمی و دینی که مورد توجه همه جوانان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، در پی غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان هستند.

مصطفایی ادامه داد: برنامه‌های طرح هجرت استان قزوین در راستای برنامه‌های حوزه علمیه این استان است و تبلیغ دین اسلام در مناطق محروم از محوری‌ترین برنامه‌های مشترک این دو سازمان است.

رئیس سازمان بسیج طلاب استان قزوین خاطرنشان کرد: طلبه‌ها در طرح هجرت باید توجه به تفکر و دیدگاه مردم و نیاز اجتماعی و فرهنگی آنان داشته‌ باشند و به منابع و مطالب روز و همچنین ارتقای بینش دینی و سیاسی مردم مناطق محروم و به اوضاع پیرامونشان از جمله وظایف یک طلبه طرح هجرت است.

وی بیان کرد: سازمان بسیج طلاب استان قزوین قبل از اینکه طلاب را به مناطق محروم اعزام کند برنامه‌ها و کلاس‌های ویژه‌ای را برای آنها در نظر می‌گیرد و در این کلاس‌ها شبهات و مباحث روز در عرصه‌های سیاسی و مذهبی را برای طلاب تشریح می‌دهد.

این مسئول برنامه‌های طرح هجرت سازمان بسیج طلاب استان قزوین و تداوم استقرار روحانی در مناطق محروم این استان را مانع گسترش اندیشه‌های انحرافی دانست و خاطرنشان کرد: استقرار طلبه طرح هجرت در مناطق محروم استان قزوین موجب رفع مشکلات مردم این مناطق شده و آنها خواهان حضور دائمی طلاب در مناطق خود هستند.

مصطفایی اظهار کرد: حضور طلاب استان قزوین در مناطق محروم این استان سبب ایجاد انگیزه در جوانان شده و آنها از برنامه‌های دینی و علمی طلاب استقبال بسیار خوبی انجام داده‌ و در برگزاری منظم نماز جماعت تلاش ‌می‌کنند.

وی در پایان برنامه‌های بسیج سازندگی استان قزوین را در توسعه و گسترش مبانی اسلام و سازندگی این استان تأثیرگذار معرفی و از تلاش مسئولان این سازمان تشکر کرد.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول