اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قم

آزمون کارشناسی و کارشناسی ارشد طلاب غیرایرانی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل سنجش و پذیرش جامعة المصطفی العالمیه از برگزاری آزمون کارشناسی و کارشناسی ارشد در قم با حضور طلاب غیرایرانی با 50 ملیت خبر داد.

آزمون کارشناسی و کارشناسی ارشد طلاب غیرایرانی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام ابراهیم ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی و کارشناسی ارشد طلاب ایرانی و غیر ایرانی اظهار کرد: این آزمون با هدف کادرسازی و افزایش توان طلاب و زمینه‌سازی برای ارتقای سطح تحصیلات آنها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از هزار و 200 نفر از 50 ملیت در قالب 32 رشته در این آزمون ثبت‌نام کردند گفت: از این تعداد 900 نفر واجد شرایط بوده که در آزمون رشته‌های مربوط شرکت می‌کنند.

مدیرکل سنجش و پذیرش جامعة المصطفی العالمیه کلام اسلامی، فلسفه اسلامی، معارف اسلامی و فقه، علوم حدیث، اصول و فقه اسلامی، ادیان ابراهیمی، اهل‌بیت‌شناسی و تفسیر و علوم قرآن را از جمله رشته‌های این مقاطع ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: طلاب با ملیت‌های مختلف از کشورهای آذربایجان، ازبکستان، استرالیا، آفریقا، افغانستان، آلبانی، الجزایر، آلمان، یمن، هند، پاکستان و نیجریه در این آزمون شرکت می‌کنند.

ملکی با بیان اینکه محدودیت ظرفیت برای طلاب غیرایرانی وجود ندارد گفت: هر یک از طلاب که بتوانند در آزمون کتبی حدنصاب امتیاز لازم را در دروس پایه و تخصصی به دست آورند می‌توانند به مرحله مصاحبه راه پیدا کنند.

وی عنوان داشت: ثبت‌نام آزمون کارشناسی و کارشناسی ارشد دی ماه سال گذشته انجام شد و داوطلبان 20 تا 31 خرداد سال جاری برای دریافت کارت خود اقدام کردند.

آزمون کارشناسی و کارشناسی ارشد طلاب ایرانی و غیرایرانی نهم تیر در دو بخش خواهران و برادران در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) همزمان با مشهد و افغانستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول