اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج حقوق‌دانان استان سمنان:

بهشتی قبل از انقلاب ماهیت بنی‌صدر را شناخته بود

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج حقوق‌دانان سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: شهید بهشتی قبل از پیروزی انقلاب و در برخوردهایی که با بنی‌صدر در پاریس داشت، ماهیت او را خیلی خوب می‌شناخت.

بهشتی قبل از انقلاب ماهیت بنی‌صدر را شناخته بود

حسن صالحی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان به مناسبت سالروز حادثه هفتم تیر 1360 و شهادت شهید بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی، اسطوره‌ای ماندگار و خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی بود که اندیشه‌هایش پس از شهادتش بر افق دید انسان‌ها تابید.

صالحی با بیان اینکه ملت ایران در فاجعه هفتم تیر، هفتاد و دو مبارز فداکار را از دست داد، افزود: همان‌گونه که شهادت امام حسین(ع) سبب نجات اسلام شد، شهادت شهید بهشتی و یارانش هم سبب نجات انقلاب اسلامی شده است.

وی در خصوص علت رویارویی جریان لیبرال و ملی‌گرایی و طرفداران بنی‌صدر با شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی قبل از پیروزی انقلاب و در برخوردهایی که با بنی‌صدر در پاریس داشت ماهیت او را خیلی خوب می‌شناخت اما هنگامی که بنی‌صدر به ریاست جمهوری رسید به هر حال او را رئیس قانونی کشور می‌دانست و معتقد بود که باید مصالح کشور را در نظر گرفت.

مسئول بسیج حقوقدانان سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: شهید بهشتی بسیار اصولگرا و در عین حال روشن‌فکر بود و به همین دلیل مخالفان او از طیف‌های مختلف با افکار گوناگون بودند زیرا به خوبی می‌دانستند نکته‌ای از نگاه موشکافانه او پنهان نمی‌ماند.

صالحی بیان داشت: بنی‌صدر و جریان لیبرال و ملی‌گرا هم به خوبی بر این نکته واقف بودند و از شایعه‌پراکنی و افتراء بر علیه شهید بهشتی فروگذار نمی‌کردند.

وی اظهار داشت: بنی‌صدر در جلسات عمومی رعایت اخلاق و ادب را نسبت به شهید بهشتی نمی‌کرد و با او رفتار اهانت‌آمیز داشت.

مسئول بسیج حقوق‌دانان سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان تصریح کرد: جریان بنی‌صدر و لیبرال و ملی‌گراها تا آنجا پیش رفتند که انواع تهمت‌ها را به شهید بهشتی رواج دادند اما همیشه شهید بهشتی در مقابل تهمت‌ها و شایعات سکوت اختیار می‌کرد و به همین دلیل حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «بهشتی مظلوم زیست و مظلوم رفت».

صالحی عنوان کرد: در حقیقت جریان بنی‌صدر به خوبی می‌دانست شهید بهشتی از حامیان اصلی اصل ولایت‌فقیه بود و در تصویب و تدوین قانون اساسی نقش بسزایی داشت، بنابراین بعد از برکناری بنی‌صدر از ریاست جمهوری خواستند انتقام خود را از شهید بهشتی بگیرند و عاقبت دست خود را در هفتم تیر سال 1360 به خون بهشتی آلوده کردند.     

وی گفت: هدف گروه‌های منافق از بمب‌گذاری سال 1360 از بین بردن جمع زیادی از مسئولان و کارگزاران نظام و نمایندگان مجلس بود تا بدین طریق نظام جمهوری اسلامی را بدو تأسیس از بین ببرند.

مسئول بسیج حقوق‌دانان سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: مخالفان شهید بهشتی و خصوصاً بنی‌صدر تهمت و افتراهای بسیار زیادی علیه شهید بهشتی عنوان می‌کردند و شهید بهشتی در حالی که قدرت زیادی داشت و می‌توانست از خود دفاع کند اما می‌گفت چون امام فرمودند سکوت کنید من هم سکوت می‌کنم به همین دلیل حضرت امام(ره) پس از شهادت ایشان از تعبیر شهید مظلوم استفاده کردند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول