اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

قوه قضاییه با تفکر شهید بهشتی شکل گرفت

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: قوه قضاییه با تفکر و اندیشه شهید بهشتی شکل گرفت.

قوه قضاییه با تفکر شهید بهشتی شکل گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته شهرستان زاهدان در مصلای قدس اظهار داشت: قوه قضاییه با اندیشه شهید آیت‌الله بهشتی پیوندی ناگسستنی دارد. مهندسی و فونداسیون قوه قضاییه با تفکر و اندیشه شهید بهشتی بنا شده است.

خطیب جمعه زاهدان با بیان اینکه نبود هیچ گونه حاشیه پیرامون شخص اول قوه قضاییه یکی از افتخارات قوه قضاییه محسوب می‌شود، بیان داشت: قوه قضاییه تنها قوه اجرایی است که شخص اول آن گرفتار حاشیه نشده است.

سلیمانی به مطالبات مردم از قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: ایجاد امنیت در ابعاد مختلف، نخستین توقع سنگین مردم نسبت به قوه قضاییه است.

وی یادآور شد: قوه قضاییه باید احساس وحشت در افرادی که قصد ظلم دارند، نهادینه کند تا مردم احساس کنند که از یک پشتوانه قوی و نیرومند برخوردار هستند.

امام جمعه زاهدان به خصوصیات رفتاری شهید آیت‌الله  بهشتی از دیدگاه امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود:  امام خمینی(ره) از شهید آیت‌الله بهشتی به عنوان فردی با تدبیر یاد کرده بود که با مردم برخورد صمیمانه داشت و دوستی او با مردم به حدی بود که دشمنان آیت‌الله بهشتی جرأت پیدا می‌کردند تا با او مناظره کنند.

رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان نیز در بین صلاتین نماز جمعه، قوه قضاییه را دستاوردی بزرگ برای نظام بر شمرد و اظهار داشت: قوه قضاییه کشورمان در مورد اجرای احکام اسلامی در دیگر کشورها منحصر به فرد است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی گفت: قوه قضاییه جمهوری اسلامی در بین کشورهای مسلمان تنها نهادی است که حدود الهی و احکام اسلامی را اجرایی می‌کند.

وی به قانون پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و افزود: پیشگیری از وقوع جرم، یک طرحی که فراتر از کار قوه قضاییه است و نیازمند مشارکت همه جانبه از سوی ملت، نهادها و دستگاه‌های دولتی است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول