اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری استان قم:

خدمت شبانه‌روزی ویژگی بارز شهید بهشتی بود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش دادگستری استان قم گفت: شهید بهشتی همچون اولیای دین به صورت شبانه‌روزی به کار و فعالیت و خدمت بی‌منت مشغول بود.

خدمت شبانه‌روزی ویژگی بارز شهید بهشتی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام عبدالمجید یزدی در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر که پیش از ظهر امروز در دادسرای عمومی و انقلاب استان قم برگزار شد با اشاره به سیره شهید بهشتی اظهار کرد: برخی از انسان‌ها تنها یک فرد محسوب شده و حتی ممکن است برای شخص خود نیز نفعی نداشته باشند اما بعضی دیگر علاوه بر نفع رساندن به خود، دیگران را نیز بهره‌مند می‌سازند به طوری که ممکن است ارزش یک فرد به اندازه تمام امت شود و این مقام توسط حضرت ابراهیم(ع) کسب شده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) در صحیفه نور می‌فرماید «شهید بهشتی مانند یک ملت بود برای این مردم» و این سخن بیانگر سایه‌گستری و سعه صدر آن شهید بزرگوار بود.

معاون آموزش دادگستری استان قم با بیان اینکه ظرفیت وجودی برخی افراد به اندازه یک ملت است گفت: از جمله ابزارهای این مهم، شرح صدر و ظرفیت بالاست.

وی ادامه داد: کسانی که به دنبال این مقام هستند باید در حد خود ظرفیتشان را افزایش دهند و شهید بهشتی این ویژگی را داشت ضمن اینکه وی به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کرد و این خصوصیت در زمان تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی در حد اعلا جلوه‌گر شد.

یزدی با بیان اینکه انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) به صورت شبانه‌روزی به برنامه‌ریزی و کار مشغول بودند بیان داشت: بهشتی نیز کار شبانه‌روزی را سرلوحه خویش قرار داده بود زیرا اعتقاد داشت که مردم از روحانیت انتظار خدمت بی‌منت را دارند.

معاون آموزش دادگستری استان قم افزود: شهید بهشتی همواره نفس خود را مهار کرده و خویشتن را در سطح پایین می‌انگاشت و این در حالی بود که تلاش‌های زیادی برای ترور شخصیتی وی در اوایل انقلاب صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) در خصوص مسئولیت اشخاص گفت: شهید بهشتی عقیده داشت باید کار به نحوی باشد که خداوند رضایت داشته باشد و کسی که در مسیر او حرکت کند مورد حمایت الهی قرار می‌گیرد زیرا خداوند خلف وعده نمی‌کند و سرانجام نیز شهادت وی موجب اثبات حقانیتش شد.

یزدی خاطر نشان کرد: شهید بهشتی علاوه بر مسئولیت‌های فراوان به احکام و آداب اخلاقی اسلام بسیار مقید بود و اجازه رفتار خلاف دینی را به هیچ‌کس نمی‌داد.

معاون آموزش دادگستری استان قم با اشاره به جسارت‌های رئیس‌جمهور وقت به شهید بهشتی در اوایل انقلاب گفت: این شهید بزرگوار حتی اجازه غیبت پشت سر بنی‌صدر را نیز به اطرافیان خود نمی‌داد.

وی ادامه داد: رعایت اخلاق توسط شهید بهشتی تا آنجا بود که حتی توهین به غیرمسلمانان را نیز روا نمی‌داشت و در جایی دیگر به یکی از اطرافیان سفارش کرده بود که کارهای شخصی را خودت انجام بده و آن را به دیگران واگذار نکن و اخلاق اسلامی را در میان خانواده به نحو احسن رعایت می‌کرد.

یزدی با اشاره به ساده‌زیستی شهید بهشتی عنوان داشت: تبلیغات زیادی در این زمینه علیه شهید بهشتی صورت می‌گرفت اما واقعیت این بود که او خانه‌ای محقر داشت و با حقوق ناچیز آموزش و پرورش زندگی می‌کرد.

معاون آموزش دادگستری استان قم ادامه داد: اهتمام شهید بهشتی به امور خانوادگی از دیگر ویژگی‌های وی بود به طوری که حتی در انجام کارهای خانه نیز مشارکت داشت.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی اجازه هیچ‌گونه امر خلاف شرع حتی برای گسترش دین را نمی‌داد گفت: او عقیده داشت که با دروغ نمی‌توان از اسلام و بشریت دفاع کرد زیرا عامل اصلی رشد دین، صداقت است و علاوه بر این نسبت‌های ناروا به دشمنان حتی شخص شاه را حرام می‌دانست.

یزدی خاطر نشان کرد: شهید بهشتی اطرافیان خود را از دستگیری افراد بی‌گناه نهی می‌کرد و همواره یادآوری می‌کرد که نباید از ابزار نامشروع برای رسیدن به اهداف خود بهره ببریم.

معاون آموزش دادگستری استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های آموزشی دادگستری قم گفت: دوره‌های آموزشی مربوطه در کمیسیون‌های ویژه و در دو بخش قضات و کارمندان به تصویب رسیده است ضمن اینکه دو جلسه هم‌اندیشی با حضور همه قضات در مهر و اسفند سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تمام دوره‌های کارمندان در ساعات بعد از ظهر برگزار می‌شود و تداخلی با ساعات کاری نخواهد داشت و امیدواریم با حضور همه کارکنان، دوره‌های آموزشی پرباری در سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول