اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین:

داعیه توسعه‌یافتگی با تأمین امنیت اقتصادی تحقق می‌یابد

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: داعیه توسعه‌یافتگی با تأمین امنیت اقتصادی تحقق می‌یابد که با بیش از پیش در راستای تحقق آن تلاش کنیم.

داعیه توسعه‌یافتگی با تأمین امنیت اقتصادی تحقق می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، عزیز محمدلو ظهر امروز در همایش قوه قضائیه و ایجاد بسترهای امنیت اقتصادی شهرستان آبیک در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران این شهرستان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم داعیه توسعه یافتگی داشته باشیم باید به چشم‌انداز بیست ساله مقام معظم رهبری و کلاس‌های جهانی نزدیک شویم که تأمین امنیت اقتصادی یکی از ابزارهای مهم تحقق این امر است.

این مسئول ادامه داد: بازشناسی فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر سال تولید ملی‌، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نشان می‌دهد که فرمایش ایشان بسیار کامل، منسجم و هوشمندانه است، چرا که تولید‌کننده مرکز ثقل سه عامل تولید، کار و سرمایه است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان به عوامل بنیادین در هر اقتصاد یعنی تولید، کار و سرمایه نگاه تک‌بعدی داشته باشیم، افزود: با ترکیب این سه نهاده اقتصادی می‌توان نوآوری ایجاد کرد و با افزایش تولید افزایش کار و سرمایه را به همراه داشت.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در زمینه حمایت از تولیدکننده، کلی‌گویی‌های فراوانی مطرح می‌شود که متأسفانه گاهی اوقات در اجرا دچار مشکل می‌شویم.

محمدلو تصریح کرد: در کشو‌ر ما حمایت سیاست‌گذاران از تولید‌کننده به طور الگوهای سنتی بوده که یک حوزه خاص را تعیین و بر‌اساس مأموریت اداری مشکل خاصی را یک اداره انتخاب و آن را برطرف می‌کرد.

وی بیان کرد: د‌ر کشور بنگاه‌های اقتصادی بی‌نهایت، تولید‌کننده زیاد و منابع دولتی محدود است، ولی مشکلات بسیار است که باید براساس اولویت‌بندی مشکلات را انتخاب و برطرف کرد.

این استاد دانشگاه خاطر‌نشان کرد: حمایت مؤثر ا‌ز تولیدکننده با نگاه فراگیر امکان‌پذیر است، لذا نباید نگاه موضوعی به این مسئله داشت.

محمدلو افزود: خیلی از افراد علاقه‌مند هستند که از کسی که می‌خواهد کارخانه جدیدی را احداث کند حمایت کنند، ولی از کسی که تازه فارغ‌التحصیل شده و یا زمانی در صنعتی تجربه داشته و می‌خواهد به صنایع مشاوره آموزشی، مدیریتی و فناوری بدهد حمایت لازم نمی‌شود.

وی اذعان کرد: فرآیند آموزش و یادگیری د‌ر تولید‌کنندگان باید ایجاد شود، نه اینکه هر سال تولید‌کنندگان نیازمندتر باشند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: باید با ظرفیت‌سازی تولید و توانمندسازی کارآفرینان و ارائه مشاوره با تعامل دستگاه‌های دولتی موانع را از سر راه تولید‌کنندگان برداشت تا سریع‌تر به اهدافشان برسند.

امنیت اقتصادی، مهمترین عامل جذب سرمایه‌گذاران است

محمدلو امنیت اقتصادی را از مهم‌ترین عامل جذب سرمایه‌گذاران به هر منطقه بیان کرد و افزود: اگر بخواهیم از لحاظ اقتصادی وضعیت با ثباتی داشته باشیم باید با فراهم آوردن بسترهای لازم امنیتی سرمایه‌گذار را به سمت تولید جذب کرد.

وی تصریح کرد: امنیت ملی از مهم‌ترین مسائل امروز به عنوان امر پذیرفته شده جهانی بوده که امنیت اقتصادی از مهم‌ترین فاکتورهای امنیت ملی است.

این استاد دانشگاه  امنیت تولید و تولید‌کننده را از سیاست‌های اولویت‌دار دولت دانست و گفت: حوزه قضایی مرتبط‌ترین حوزه نسبت به سایر دستگاه‌ها در زمینه امنیت اقتصادی است که د‌ر تقویت و تثبیت این امر بسیار راه‌گشا ست.

محمد‌لو اضافه کرد: نظام حقوقی، اداری و نقش نهادهای اجتماعی، قضایی، مالی و بیمه را د‌ر تثبیت امنیت اقتصادی مهم برشمرد و افزود: دستگاه قضایی به طور برجسته و به صورت مستقیم و مثبت با امنیت اقتصادی د‌ر تعامل است.

وی سرمایه‌گذاری د‌ر حوزه‌های پیشگیری از جرم را ضروری دانست و تصریح کرد: با این امر جرایم واگیر مسری نمی‌شود و هزینه‌ها کاهش می‌یابد که به فرآیند عدم وقوع جرم و تخلف کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول