اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

برگزاری دوره آموزشی اقتصاد در قم

خبرگذاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: کارکنان جمعیت هلال احمر قم در دوره آموزشی اقتصاد در خانواده شرکت کردند.

برگزاری دوره آموزشی اقتصاد در قم

خلیل‌الله سائلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم ‌با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی در جمعیت هلال احمر استان قم گفت: دوره آموزشی اقتصاد در خانواده ویژه کارکنان جمعیت هلال احمر استان قم توسط استاد آریان مهر از اساتید دانشگاه در مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای زندگی آینده در تمام خانواده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ادامه داد: برخی از خانواده‌ها در مدیریت اقتصادی خود از توان لازم برخوردار نبوده و یا توان مقابله با مسائل و مشکلات را ندارند و به تنهایی نیز از عهده حل مشکلات برنمی‌آیند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اهمیت مشارکت زن و مرد در مدیریت خانواده اظهار کرد: زنان و مردان هر دو در کنار یکدیگر در مدیریت و برنامه‌ریزی الگوهای مصرفی در خانواده نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: فراگیری آموزش‌های لازم و ارتقای سطح عمومی دانش اقتصادی خانواده می‌تواند زمینه خوبی برای تصمیم‌گیری‌های صحیح اقتصادی در خانواده باشد.

سائلی خاطر نشان کرد: این دوره آموزشی با مشارکت مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری و جمعیت هلال احمر استان قم ویژه کارکنان جمعیت هلال احمر به مدت 20 ساعت برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم هدف از برگزاری این دوره را شناخت فرآیند مصرف و قناعت عنوان کرد و افزود: بررسی نقش مدیریت خانواده در اعتدال زندگی با تاکید بر ارزش‌های اسلامی و فرهنگ ایرانی از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی بوده است.

وی یادآور شد: نیازهای خانواده و انواع آن، چگونگی افزایش درآمد در خانواده، مدیریت هزینه‌ها در خانواده، بودجه‌بندی و دسته‌بندی نیازهای واقعی و غیرواقعی از جمله سرفصل‌های آموزشی این دوره است.

سائلی ابراز کرد: آشنایی با مفهوم اسراف، تبذیر، انفاق با سفارشات اسلام در مورد میانه‌روی در مصرف و قناعت، مدیریت هزینه‌های غیرمنتظره، میانه‌روی در هزینه‌های سوگواری، عروسی و ازدواج، توجه به میزان هزینه‌های فرزندان در خانواده و همچنین دیدگاه‌های زنان و مردان به مسائل مالی از جمله مباحث مطرح شده در این دوره‌ است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول