اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان پدافند غیرعامل: ـ 1

پیچیده‌ترین جنگ اقتصادی دنیا علیه ایران در جریان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: امروز ما درگیر پیچیده‌ترین جنگ اقتصادی در سطح جهان هستیم زیرا مطالعه تاریخ نشان می‌دهد که مدل جنگی علیه ایران تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.

پیچیده‌ترین جنگ اقتصادی دنیا علیه ایران در جریان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم غلامرضا جلالی در نخستین همایش «پدافند غیرعامل از منظر دین» که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد اظهار کرد: مقام معظم رهبری دفاع را جزئی از هویت یک ملت زنده عنوان کرده‌اند و عنوان داشته‌اند که ملت بدون دفاع از بین خواهد رفت.

وی افزود: دفاع از ملت، قومیت و آرمان‌ها به طرق گوناگون صورت می‌گیرد و همه کشورها شیوه‌های مختلفی برای این مسئله دارند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه دفاع مقدس ویژه ملت ایران است گفت: اهداف و انگیزه ملت ایران و ماهیت دشمنان از عوامل مقدس شمردن این دفاع محسوب می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: حمله دشمن بعثی به ایران با محوریت عرب و عجم صورت گرفت اما این مسئله برای ما قابل قبول نبود به همین دلیل امام خمینی (ره) با هوشمندی، صحنه جنگ را به مقابله اسلام و ایران تغییر داد.

جلالی با اشاره به تغییر حوزه دفاع مقدس از ترس، عقب‌نشینی و فرار به سمت شهادت‌طلبی و ایثار بیان داشت: ادای تکلیف شرعی، فداکاری، دوستی و برادری و وظیفه‌محوری جزو ارزش‌های رزمندگان اسلام در زمان جنگ بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل جنگ را دانشگاه انسان‌سازی و کشورسازی برای ملت ایران دانست و تصریح کرد: آحاد مردم با شوق و ذوق فراوان وارد این عرصه شدند در حالیکه انسان‌های معمولی در میان آنها حضور داشتند اما فضای معنوی دفاع مقدس افرادی چون شهید باکری را به ملت ایران تقدیم کرد.

وی گفت: شهدای گران‌قدری چون شهید همت، حسین فهمیده، میثمی و دیگر افراد، فارغ‌التحصیل دانشگاه دفاع مقدس بودند زیرا صحنه نبرد ایران با دشمن بعثی از یک عرصه ترس و دلهره‌آور به فضایی شادی‌بخش و اسلامی تبدیل شده بود.

جلالی با اشاره به عطوفت رزمندگان اسلام نسبت به اسرا افزود: کینه نداشتن نسبت به دشمنان همان رویکرد پیامبرگونه به نبرد و انسان‌هاست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ابراز کرد: بسیاری از طراحان نظامی جهان از عملکرد رزمندگان ایرانی ابراز تعجب می‌کردند و این در حالی بود که سربازان ما آموزش‌های نظامی چندانی ندیده بودند.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر توکل به خداوند افزود: باور به فرمان رهبری توسط فرماندهان نظامی موجب طراحی صحنه‌های بدیع در دوران دفاع مقدس شد.

جلالی با تاکید بر ادامه‌دار بودن جنگ دشمنان اسلام با جمهوری اسلامی گفت: آنها اکنون به طور مستقیم وارد جنگ با ایران شده‌اند اما به تعبیر مقام معظم رهبری، چهره و ماهیت نبرد تغییر کرده است بنابراین دشمن‌شناسی، نخستین گام در راه مقابله صحیح با دشمنان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل اذعان داشت: امروز دشمنان از مفهومی به نام قدرت هوشمند استفاده می‌کنند که شامل نیروی اطلاعاتی، فنی، اقتصادی، سیاسی و سایر ظرفیت‌هاست.

وی اضافه کرد: دشمنان ما گروهی عقب‌افتاده نبوده و جزو پیشرفته‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شوند و تصمیم‌گیری‌های آنها هوشمندانه است به طوری که پس از حمله آمریکا به عراق، چندین نظریه جنگی توسط آنها مورد بررسی قرار گرفته و از تمام تجربیات روز جهان استفاده کردند.

جلالی با تاکید بر عملکرد هوشمندانه در مقابل دشمنان گفت: امروز ما درگیر پیچیده‌ترین جنگ اقتصادی در سطح جهان هستیم زیرا مطالعه تاریخ نشان می‌دهد که مدل جنگی علیه ایران در حال حاضر تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل بیان داشت: حمله به قدرت اقتصادی یک کشور به عنوان مدل جدید جنگ اقتصادی محسوب می‌شود و امروز تمام شاخصه‌های اقتصادی ایران درگیر جنگ با دشمن هستند و در این زمینه می‌توان به تحریم بانک مرکزی، تحریم هرگونه دانش و فناوری و مسدود شدن فعالیت بیش از هزار شرکت طرف قرارداد با ایران و حمله به حوزه نفت جمهوری اسلامی اشاره کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تهدیدها گفت: ایشان عقیده دارند که همه این تهدیدات نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول