اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

رعایت حریم صنفی راهبرد توسعه اقتصادی است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: رعایت حریم صنفی در یک مجموعه شهری سبب رونق اقتصادی و کسب و کار می‌شود.

رعایت حریم صنفی راهبرد توسعه اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری ظهر امروز در در گردهمایی انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنفی استان اردبیل اظهار داشت: از اتحادیه صنفی می‌خواهیم تا در صدور پروانه کسب حریم صنفی را مدنظر قرار داده و به ازدیاد صنوف در یک مکان کمک نکنند.

وی تغییر قیمت در برخی از کالاها را اجتناب‌ناپذیر توصیف کرد و گفت: باید در حد امکان از نوسانات و افزایش قیمت جلوگیری کرد اما موضوع گرانفروشی متفاوت‌تر از بحث گرانی است و اصناف و بازاریان ما باید انصاف را رعایت کرده و از فعالیت برخی افراد فرصت‌طلب که آبروی این صنف را برده و لکه‌دار می‌کنند جلوگیری کنند.

صابری اختصاص سرمایه در گردش را متوجه امر تولید دانست و یادآور شد: ‌ما از ورود اصناف و صنوف مختلف در حوزه سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنیم و یقین داریم در بسیاری از بخش‌ها نظیر تهیه، ذخیره‌سازی و توزیع میوه شب عید باید از توانمندی اصناف بهره برد.

این مسئول خواستار گسترش مجموعه‌های صنفی و اتحادیه‌ها در تمام مناطق شهرستان‌ها شد و افزود:‌ برگزاری کلاس‌ها و نشست‌های کاربردی با حضور افراد مطلع به قانون تجارت از دیدگاه اسلام ضروری است به طوری که پیشنهاد می‌کنیم دوره آموزشی اخلاق در داد و ستد و تجارت را نیز با بهره‌گیری از توان علما برگزار کنیم.

رئیس شورای اداری استان بیان داشت: خیلی از گرانفروشی‌ها در بازار ناشی از نا‌آگاهی‌هاست که در این زمینه ضرورت دارد امر به معروف اولی‌تر از نهی از منکر قرار گیرد تا گناه نگفتن راه و خط مستقیم به گردن ما نیفتد.

صابری از پیشنهاد اصناف در برگزاری نمایشگاه‌های فصول مختلف استقبال کرد و ادامه داد: در این زمینه هیچ مانعی وجود ندارد و ما از علاقمندی اصناف در برپایی این نمایشگاه‌ها در شهرهای مختلف استقبال می‌کنیم.

وی افزایش 15 درصدی مالیات اصناف را شایعه خواند و تصریح کرد: ما تابع قانون هستیم و ماورای قانون نیز نمی‌توانیم سخنی به میان آوریم و اگر قرار است مالیاتی نیز دریافت شود مشمول در‌آمد مازادی است که هر فرد درکار و تجارت خود از آن بهره می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سخنان خود با استقبال از طرح راه‌اندازی شهرک صنفی و انتقال واحدهای صنفی آلاینده به خارج از شهر اظهار داشت: ما از زمانی که به استان اردبیل آمده‌ایم از مجامع صنفی،‌ شهرداران و متولیان می‌خواهیم تا جلوی دست‌فروش‌ها، اشغال پیاده‌روها و بسیاری از تخلفات صنفی را بگیرند و در این زمینه آمادگی داریم با همکاری امور صنفی در این زمینه قاطعانه عمل کنیم.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول