اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بزرگواری:

مردم طعم عدالت را در برخورد با مفاسد اقتصادی بزرگ نچشیده‌اند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس گفت: آن چه مشاهده می‌کنیم این است که عملکرد قوه قضائیه در جرم‌های خرد بهتر از جرائم کلان بوده و مردم طعم شیرین عدالت را در برخورد با مفاسد اقتصادی بزرگ نچشیده‌اند.

مردم طعم عدالت را در برخورد با مفاسد اقتصادی بزرگ نچشیده‌اند

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه به همه دست‌اندرکاران امور قضا در نظام جمهوری اسلامی بیان داشت: دستگاه قضایی ایران با پیروزی انقلاب رنگ و بوی اسلامی به خود گرفت.

وی گفت: ممکن است در برخی جاها اشتباهاتی رخ دهد ولی آنچه که تاکنون در قوه قضاییه جمهوری اسلامی مورد تأکید بوده اجرای عدالت است که امیدواریم در این موضوع هر روز شاهد تحول باشیم.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی با بیان انتظارات مردم و نمایندگان آن‌ها از قوه قضائیه در برخورد با جرائم به ویژه مفاسد اقتصادی ابراز داشت: قوه قضاییه باید همچنان که در برخورد با جرائم در مقیاس کوچک‌تر عملکرد نسبتا خوبی داشته در پیگیری و صدور حکم جرم‌های کلان از جمله پرونده اخیر فساد بانکی سرعت عمل بیشتری از خود نشان دهد.

بزرگواری با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی بر پایه عدالت اسلامی شکل گرفته تصریح کرد: درست است که دارای سه قوه مجزا هستیم ولی آن قوه‌ای که می‌تواند نمودار اصلی برقراری عدالت اسلامی در ایران باشد قوه قضاییه بوده که به همین جهت انتظارات را از آن بالا برده است.

این نماینده مجالس هشتم و نهم شورای اسلامی افزود: قوه قضائیه با عملکرد بهتر و قوی‌تر خود می‌تواند الگوی عدالت اسلامی را که امروز کشور ما داعیه آن را دارد به دنیا صادر کند.

بزرگواری عنوان کرد: قوه قضائیه به جز کارکردی که در کشور دارد باید به گونه‌ای محکم و متقن قضاوت کند و به اجرای عدالت مبادرت ورزد که سایر ملل اسلامی از آن الگوبرداری کنند همچنان‌ که امروز کشور ما در مبارزه و مقاومت در برابر استکبار الگوی بی‌بدیل جهان اسلام است.

وی افزود: در طول سه دهه از عمر نظام اسلامی همه دستگاه‌ها در عملکرد مثبت خود شدت و ضعف داشته‌اند و قوه قضائیه نیز همین‌گونه بوده است.

این نماینده مجلس کارکرد قوه قضائیه را در مبحث نرم‌افزاری و به روز شدن قوی دانست و گفت: قوه قضائیه اکنون یک قوه مدرن است ولی عدالتی را که مردم توقع دارند اجرا شود احساس می‌کنیم ضعف‌هایی در آن وجود دارد که امیدواریم به مرور زمان این نقطه ضعف را برطرف کنند.

بزرگواری در همین زمینه به برخی دست‌های پنهان که خواهان عدم موفقیت این قوه در برقراری عدالت هستند اشاره کرد و افزود: همه در قوای مختلف و با تعامل مردم و مسئولان باید به کمک این قوه بشتابیم و دستگاه قضا را در اجرای عدالت اسلامی به معنای واقعی کلمه یاری کنیم.

وی از بهترین مژدگانی و هدیه دستگاه قضایی در هفته قوه قضاییه به مردم سخن به میان آورد و گفت: اگر بتوانند پرونده اختلاس بزرگ اخیر را در طول همین هفته به سرانجام برسانند و متخلفین اصلی را معرفی کنند بهترین هدیه را به مردم داده‌اند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول