اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رشت:

توسعه اقتصادی رفاه شهروندی را به حداکثر می‌رساند

خبرگزاری فارس: شهردار جدید رشت گفت: توسعه اقتصادی جزو رویکرد توسعه شهری در رشت است و می‌تواند رفاه شهروندی را به حداکثر برساند.

توسعه اقتصادی رفاه شهروندی را به حداکثر می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی ثابت‌قدم عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرداری این شهر با اشاره به حوزه مدیریت شهری به عنوان یک حوزه اقتصادی اظهار کرد: به طور کلی رویکرد اداره شهر، یک رویکرد اقتصادی است و باید با توجه به این امر به خروجی‌های فرهنگی و اجتماعی شهر برسیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، نخستین اصل مدیریت شهری را زندگی و معیشت مردم دانست و افزود: اگر به این مبحث توجه نشود دیگر مشکلات فرهنگی و اجتماعی قابل حل نمی‌شود.

این مسئول تصریح کرد: حوزه مدیریت شهری به دلیل ارتباط مستقیم با زندگی، نشاط، شادی، غم و اندوه مردم نیازمند سرمایه‌گذاری‌های همه‌جانبه با منابع مدیریت شهری، مردمی و نیروی فکری آنهاست.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به بهترین خروجی‌ها در کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت باید مشارکت مردم را در این حوزه داشته باشیم، اذعان کرد: اعضای شوراها نمایندگان مردم در شورا هستند که باید در این راستا منافع عمومی را بر منافع خصوصی ترجیح داد.

ثابت‌قدم انضباط زمانی و مالی در تمام حوزه‌ها، شفاف‌سازی و مدیریت یکپارچه شهری با توجه به قوانین مدیریت شهری در کشور و تعامل سازنده دولت مرکزی با شهرداری را در راستای بهبود مدیریت شهری و بهینه ضروری دانست و گفت: رویکرد مدیریت شهری، اقتصادی و اجتماعی است و با سیاست کاری ندارد.

وی ورود نمایندگان مجلس برای ارتباط در سطح ملی و محلی مهم خواند و افزود: تعامل با حوزه نماینده ولی فقیه در استان نیز یکی از ارکان تعادل ارتباط در راستای مدیریت شهری است.

شهردار رشت با اشاره به اینکه در هر شهری با توجه به معضلات موجود در کشور مشکلاتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: شهر ما باید به اندازه خود با مدیریت بهینه این مباحث را کاهش دهد و به سطح اجتماعی مطلوب برسد.

وی توسعه اقتصاد معیشت را از اولویت‌های برنامه رویکرد توسعه شهری دانست و خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند رفاه شهروندی را به حداکثر برساند.

ثابت‌قدم اظهار کرد: امروز حرکت شهرها و کشورها به طرف پیشرفت در راستای ارتقای حوزه اقتصادی و معیشتی مردم است زیرا در صورت سرمایه‌گذاری‌های کلان اگر مردم احساس بهبودی نکنند مدیریت موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

به گفته وی برای پایداری مدیریت شهری باید در راستای رفاه شهروندی گام برداشت و از پرداختن به حواشی پرهیز کرد.

این مسئول با بیان اینکه مردم باید بهبود وضعیت معیشتی را در تمام ابعاد زندگی خود احساس کنند، تصریح کرد: ارتقای آگاهی مردم، اعتماد و مشارکت شهروندی باید مبنای توسعه اقتصادی باشد زیرا در غیر اینصورت هر توسعه‌ای عوام‌فریبی است.

وی ارتقای میزان سطح آگاهی مردم درباره حقوق شهروندی را از برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: نیاز شهروندان در طولانی بودن روند بروکراسی و شفاف نبودن بسیاری از موضوعات را به عنوان دردهای مردم در شهرداری‌ها به خوبی می‌شناسم و در برطرف کردن این مشکلات تلاش می‌کنم.

سرپرست سابق شهرداری رشت نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: مسئولیت‌پذیری در دوران سرپرستی بسیار سخت است زیرا تکلیف مسئول روشن نیست.

مجتبی خدمت بین‌دانا افزود: در دوران سرپرستی تکلیف مسئول مشخص نیست و مسئول نمی‌تواند آنگونه که باید عمل کند.

وی با بیان اینکه بنده در شرایطی که شهرداری رشت حدود 50 میلیارد تومان حقوق و معوقه پیمانکاران را داشت سرپرستی آن را قبول کردم، بیان کرد: تاکنون به تمام معوقه‌ها پرداخت و بیشتر پروژه‌های نیمه‌تمام افتتاح شده است.

سرپرست سابق شهرداری رشت، مدیریت شهر رشت با جمعیتی بالغ بر 800 هزار نفر را امری حساس دانست و خاطرنشان کرد: این رقم تنها آمار جمعیت ساکن رشت است به طوریکه آمار جمعیت رشت در طول روز با احتساب میزان تردد دیگر هم‌استانی‌ها به این شهر به یک میلیون و 200 هزار نفر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ترددهای مردمی در طول روز موجب سد معبر و ترافیک در سطح شهر رشت می‌شود، اذعان کرد: با توجه به متغیر بودن جمعیت ساکن شهر رشت، این تعداد در طول روزهای تابستان به 2 میلیون نفر نیز می‌رسد.

وی موفقیت ثابت‌قدم در کسوت شهردار جدید رشت را تبریک گفت و افزود: ما در کنار این شهردار جوان هستیم.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول