اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری استان زنجان:

فعالیت‌های اقتصادی تضمین‌کننده استقلال سیاسی کشورها هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دادگستری استان زنجان با اشاره به نقش مهم تولید و صنعت در استقلال کشورها گفت: فعالیت‌های اقتصادی تضمین‌کننده استقلال سیاسی هر کشوری هستند.

فعالیت‌های اقتصادی تضمین‌کننده استقلال سیاسی کشورها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر گل‌محمدی ظهر امروز در همایش مشترک نمایندگان حقوقی ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی با مدیران دادگستری استان زنجان اظهار داشت: رونق اقتصادی در جامعه موجب رفاه و در نتیجه کاهش معضلات اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در رژیم گذشته سرمایه‌داران توجهی به قشر آسیب‌پذیر جامعه نداشتند، افزود: در گذشته تعارض زیادی بین افراد ضعیف و متمول جامعه وجود داشت.

مدیرکل دادگستری استان زنجان به اصلاح تفکر موجود در جامعه ایران در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: امروزه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی به عنوان کسانی که استقلال سیاسی کشور را تضمین می‌کنند، شناخته می‌شوند.

وی تاکید کرد: از دیدگاه قوه قضاییه هر منطقه‌ای اقتصاد قوی داشته باشد، جرم و جنایت و مشکلاتی قضایی کمتری دارد.

گل‌محمدی به انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: با توجه به تحریم‌ها و تهدیدهای ایران از طرف استکبار، حفظ استقلال کشور منوط به حمایت از تولید ملی و صنعت است.

وی با اشاره به برخورد صورت گرفته با اخلالگران اقتصاد در کشور تصریح کرد: صنعت‌گران مطمئن باشند این برخوردها با کسانی انجام می‌شود که از روزنه‌های موجود سوءاستفاده می‌کنند.

مدیرکل دادگستری استان زنجان بر همکاری قوه قضاییه با بخش صنعت استان زنجان تاکید کرد و افزود: قوه قضاییه در صدد آموزش نکات لازم برای فعالیت در عرصه اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به پیشنهادهای ارائه شده برای تشکیل کمیته داوری و همچنین شورای داوری، با ابراز آمادگی برای این همکاری اضافه کرد: فقط باید متوجه بود که این کمیته یا شورا نباید به عنوان کمیته مشاوره‌ای عمل کند، بلکه باید در صدد بررسی پرونده‌ها و مسائل کلی باشد.

گل‌‌محمدی با اشاره به تشکیل 135 هزار پرونده در سال گذشته ادامه داد: این تعداد پرونده توسط 110 قاضی فعال در سطح استان زنجان رسیدگی شده است.

وی تفکر به وجود آمده در بین دو ارگان اقتصادی و قضایی را برای تعامل قابل تقدیر دانست و گفت: این به معنای تحول در افکار تلقی می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول