اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه خبر داد

رضایتمندی مردم از برخورد قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضاییه گفت:‌ قاطعیت قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی و اجتماعی باعث افزایش رضایتمندی مردم از این قوه شده است.

رضایتمندی مردم از برخورد قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در حاشیه همایش سراسری مسئولان قوه قضاییه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ارزیابی عملکرد قوه قضائیه باید به شاخصه‌های ارزیابی توجه کرد تا دقیقاً بتوان میزان موفقیت این دستگاه‌ را ارزشیابی کرد.

وی ادامه داد:‌ در چند سال اخیر گام‌های خوبی در قوه قضائیه برداشته شده است که یکی از مهم‌ترین‌ آنها فعال کردن بخش نظارتی قوه قضائیه است که خواست مردم و مسئولان است.

رئیسی خاطرنشان کرد: ‌دیوان عالی کشور، دادستانی و شورای‌عالی نظارت در قوه قضاییه در حوزه نظارت فعالیت خوبی دارند و بر فعالیت درون سازمانی قوه قضائیه نظارت می‌کنند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به فعال شدن بخش پیش‌گیری از جرم قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت‌های خوبی صورت گرفته که هم‌زمان با هفته قوه قضائیه چند پروژه در این حوزه آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها مربوط به استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه اسناد و اوراق است که با اجرای آن قضات، ‌وکلا و مردم می‌توانند دسترسی آسان‌تری به اسناد و نامه‌ها داشته باشند.

رئیسی تصریح کرد: برای اجرای طرح دفاتر پیشخوان قضایی یک درگاه قضایی تعریف شده است که با پیشرفت این سامانه انجام برخی کارها در قوه قضائیه سریع‌تر خواهد بود.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه میزان رضایت‌مندی مردم از قوه قضائیه افزایش یافته است، تاکید کرد: براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط تعدادی از مراکز سنجش افکار آمارها نشان از افزایش اعتماد مردم به قوه قضائیه دارد که دلیل آن هم این است که مردم از قاطعیت قوه قضائیه در برخورد با مفاسد احساس امنیت کرده‌اند.

وی افزود: اگر مردم احساس نمی‌کردند که اراده‌ای جدی در برخورد با فساد و ناامنی وجود دارد این رضایت ایجاد نمی‌شد.

رئیسی در خصوص همایش سراسری مسئولان قضائی کشور گفت: این همایش یکی از جلوه‌های تعامل بین سه قوه است و در آن روسای سه قوه دیدگاه‌های خود در خصوص دستگاه قضایی را اعلام و تعامل و همکاری خود را نشان دادند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول