اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان یزد:

سنگین‌ترین پرونده فساد اقتصادی در یزد 150 میلیون تومانی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه خوشبختانه در استان پرونده قابل توجه در زمینه فساد اقتصادی نداریم گفت: سنگین‌ترین پرونده فساد اقتصادی در یزد ارزشی بین 100 تا 150 میلیون تومان دارد.

سنگین‌ترین پرونده فساد اقتصادی در یزد 150 میلیون تومانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین حیدری ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد سنگین‌ترین پرونده مفسده اقتصادی در یزد اظهار داشت: خوشبختانه در استان یزد پرونده سنگین قابل توجهی نداریم و پرونده‌های فعلی که در این زمینه تشکیل شده در مقابل جرائم اقتصادی میلیاردی قابل توجه نیست.

وی خاطرنشان کرد: سنگین‌ترین پرونده فساد اقتصادی که تاکنون در یزد تشکیل شده، حدود 100 تا 150 میلیون تومان است.

حیدری در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس در مورد میزان جرائم استعمال، حمل، نگهداری و مالکیت موادمخدر اظهار داشت: استعمال موادمخدر در ردیف شش و نگهداری و مالکیت آن در رتبه هفتم جرائم استان یزد قرار دارد.

* ورودی پرونده به دستگاه قضایی یزد بالاست/ یزد در رتبه پنجم کشور

رئیس کل دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تاسف از اینکه استان یزد به رغم شهرت داشتن به دارالعباده و دارالمومنین، در زمینه ورودی پرونده به دستگاه قضایی در رتبه پنجم کشور قرار دارد که این آمار به هیچ وجه زیبنده استان یزد نیست.

وی افزود: آمار ورودی پرونده‌های استان یزد حتی نسبت به استان‌های همجوار و استان‌هایی که جرم‌خیزتر به نظر می‌رسند، بسیار بالاتر است.

* به ازای هر 10 هزار نفر ماهانه 130 پرونده در یزد تشکیل می شود

حیدری خاطرنشان کرد: در استان یزد به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت، ماهانه 115 تا 130 پرونده تشکیل می‌شود که این رقم در برخی از استان‌ها بین 60 تا 100 متغیر است.

وی با بیان اینکه این میزان پرونده برای یزد با جمعیت یک میلیون و 100 هزار نفری بسیار بالاست، عنوان کرد: رتبه اول ورودی‌های پرونده‌ها به دستگاه قضایی برای مازندران و رتبه بعدی از آن سمنان است و یزد گاهی در رتبه چهارم و گاهی در رتبه پنجم قرار دارد.

حیدری عنوان کرد: مردم یزد مشکلات ریز و درشت خود را به دلیل اعتماد بالایی که به دستگاه قضایی دارند، به دادگاه‌ها ارجاع می‌کنند در حالی‌ که باید تلاش شوند مشکلات کوچک به صورت کدخدامنشانه و در شوراهای حل اختلاف حل و فصل شود.

وی با ارائه آماری از پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی استان یزد اظهار داشت: از تیرماه سال 90 تا تیرماه سال جاری، میزان ورودی پرونده به دادسراهای عمومی 54 هزار و 877 فقره بوده که به همین میزان نیز به پرونده‌ها رسیدگی شده است.

حیدری، میزان ورودی به محاکم عمومی را نیز 65 هزار و 894 فقره اعلام کرد و افزود: خروجی پرونده این محاکم نیز 63 هزار و 805 مورد بوده است.

* ورود 120 هزار پرونده در طول یک سال به دستگاه قضایی یزد

وی همچنین با ارائه آماری از دادگاه‌های تجدیدنظر عنوان کرد: مجموع پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی استان یزد طی مدت یاد شده، 120 هزار فقره بوده است که این میزان برای جمعیت یک میلیون نفری استان یزد بسیار زیاد و قابل تامل و تاسف است.

حیدری در پاسخ به سئوالی مبنی بر نحوه نظارت دستگاه قضایی بر کار کارشناسان رسمی اظهار داشت: کارشناسان رسمی هیچ وابستگی به دادگستری ندارند اما نظارت بر روی کار آنها انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: کارشناسان رسمی هرجا دچار لغزش شوند، از سوی کانون کارشناسان و دادسرای ویژه آنها به تخلفاتشان رسیدگی می‌شود.

* بالغ بر 1000 پرونده طلاق توافقی در یزد تشکیل شد

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود در مورد آمار طلاق در استان یزد اظهار داشت: در سال گذشته هزار و 78 پرونده طلاق توافقی وارد دستگاه قضایی استان یزد شد.

وی ادامه داد: گرچه همه این پرونده‌ها به صدور حکم طلاق منتهی نشد اما وجود این همه اختلاف در خانواده‌های یزدی که منجر به درخواست طلاق توافقی شده است، جای نگرانی است.

* پرونده‌های اختلافات خانوادگی به بالای 5 هزار مورد رسید

حیدری مجموع پرونده‌های مربوط به اختلافات خانوادگی شامل مهریه، طلاق توافقی، الزام به تمکین و ... در استان یزد را بالغ بر 5 هزار پرونده اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با معرفی اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان یزد اظهار داشت: محمدرضا نیکونژاد، محمدرضا کلانتری، حسین خوانین‌زاده، علی‌اکبر شریفی، غلامحسین دشتی، جواد انصاری فرد و ... برخی از اعضای هیئت منصفه مطبوعات یزد هستند.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول