اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز گفت: مردم از دستگاه قضا می‌خواهند که با مفسدان اقتصادی و عاملان گرانفروشی با قاطعیت و جدیت برخورد کند.

دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار کرد: در آستانه هفتم تیر قرار داریم که در آن جمعی از یاران انقلاب به شهادت رسیدند که در رأس آن‌ها شهادت بهشتی ضایعه‌ای بس بزرگ برای نظام بود.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی خدمات ارزنده‌ای پیش و پس از انقلاب به نظام داشت و در تدوین قانون اساسی، تنظیم لایحه قصاص و مقابله با هجمه لیبرال‌ها نقشی تعیین‌کننده ایفا کرد.

خطیب جمعه تبریز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: شهید بهشتی همواره در صراط مستقیم، ولایت و انقلاب حرکت می‌کرد و شهادت وی با 72 یارش ماهیت پلید نفاق و لیبرال را نشان داد در عین حالی که حقانیت ولایت‌مداری و حزب‌الهی بودن را به منصه ظهور رساند.

شبستری تصریح کرد: شهادت بهشتی و یارانش خط بطلانی به تمام تردیدهایی بود که در آن زمان برای برخی به‌وجود آمده بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌‌شرقی ضمن تبریک هفته قوه‌ قضائیه به تشکیلات قضایی، انتظار مردم و رهبری را اجرای عدالت خواند و گفت: ضمن پرهیز از اطاله دادرسی‌ها باید در بررسی‌ پرونده قضایی سریع عمل کرد ضمن آن‌که باید برای اجرای عدالت قاطعیت و انصاف را داشت که جا دارد از قوه‌ قضائیه و تشکیلات آن بابت این مورد قدردانی کرد.

وی افزود: مردم به‌خصوص ملت آذربایجان از دستگاه قضا انتظار دارند با هنجارشکن‌ها، مفسدان اقتصادی، گرانفروشان، محتکران، بدحجاب‌ها و مرتکبان مفاسد اخلاقی با صلابت و قاطعیت برخورد کند به گونه‌ای که دیگر کسی جرأت انجام خلافی را نداشته باشد.

شبستری در ادامه به فرا رسیدن ایام شعبانیه اشاره کرد و ضمن تبریک اعیاد این ماه، روز پاسدار و روز جانباز را که مصادف با میلاد امام حسین(ع) و ابوالفضل‌‌ العباس(ع) است به پاسداران انقلاب اسلامی و جانبازان انقلاب و دفاع مقدس تهنیت گفت.

خطیب جمعه تبریز همچنین پاسداران انقلاب اسلامی را حافظان دستاوردهای انقلاب، استقلال و اقتدار کشور ارزیابی کرد و گفت: پاسداران و رهبری همواره در تیررس هجمه‌های دشمنان نظام بوده‌اند چراکه جایگاه ولایت به‌عنوان سکانداری انقلاب همه توطئه‌های آنان را تا امروز نقش بر آب کرده است.

وی گفت: پاسداران نیز به‌دلیل کارکردها و برکاتی که برای نظام چه در عرصه‌های نظامی و چه در عرصه‌های فرهنگی، علمی و سازندگی کشور داشته‌اند همواره مورد غضب استکبار و ایادی آن بوده‌اند اما نتوانستند خدشه‌ای به جایگاه آنان وارد کنند.

نماینده مردم آذربایجان‌‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تبریک روز جانباز که مصادف با چهارم شعبان روز میلاد ابوالفضل ‌العباس(ع) است، این پرورده مکتب علی(ع) را سمبل ولایتمداری و ایثارگری خواند و ضمن تبریک این روز به جانبازان، بزرگ جانباز نظام را مقام معظم رهبری نامید که به‌حق پرچمدار و سکاندار انقلاب بعد از امام راحل بودند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اتفاقات رخ داده در عربستان و مرگ ولیعهد این کشور، این رخداد را حامل پیام‌های مختلف خواند و گفت: مرگ نایف موجب شادی ملت عربستان به‌ویژه در مناطق شرقی شد که نشان داد مردم از جور حاکمان آل‌سعود به جان آمده‌اند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر این شادمانی مردم نشان داد که پایگاه و جایگاه خاندان آل‌سعود لرزان‌تر و سست‌تر از آن است که جانشینی دیگر از این خاندان بتواند کمکی به اوضاع سیاسی کشور کند.

شبستری تصریح کرد: ولیعهد جدید هم سلامت جسمی ندارد و امروز عربستان با بحران رهبری روبه‌رو شده است که اعتراضات مردمی به ستوه آمده از جور دیکتاتورها بحران را شدیدتر کرده است.

وی در زمینه اتفاقات کشور مصر نیز گفت: هر چند نتیجه انتخابات مصر به سود اسلامگرایان بود اما شورای نظامی با انحلال مجلس و جلوگیری از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری به‌دنبال جلوگیری از به ثمر نشستن پیروی انقلاب مصر است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: به هر حال امروز مردم مصر، مصرانه به‌دنبال ادامه مبارزه تا رسیدن به پیروزی هستند و به فضل الهی اگر استقامت و مقاومت کنند همانطور که فرعون مصر، حسنی مبارک را از جایگاهش به زیر کشیدن؛ اجازه ظهور فرعونی دیگر را نخواهند داد.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول