اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خواستار شد

تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی کشورهای عضو جاده ابریشم

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خواستار تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم برای رونق تجارت در این جاده شد.

تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی کشورهای عضو جاده ابریشم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در سومین اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم در تبریز اظهار کرد: در دین اسلام دعوت به تولید و اقتصاد سالم شده است که در فرمایشات پیامبر اسلام نیز آمده است که بازرگانی که امین و درستکار باشد در سایه عرش الهی قرار دارد؛ بنابراین رعایت صداقت اصلی مهم در امر مبادلات تجاری و اقتصادی است.

وی افزود: همچنین در دین اسلام در خصوص عمل به قول و قرار تاکید شده است و زمانی که تفاهم‌نامه‌ای منعقد می‌شود و قراردادی به امضا می‌رسد طرفین باید در خصوص اجرای آن ملتزم باشند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تبریز پل ارتباطی آسیای مرکزی و قفقاز بوده و پیونددهنده خزر و خلیج فارس است، گفت:‌ این استان از ظرفیت‌های خوب اقتصادی برخوردار است که قطب صنعتی کشور به حساب آمده و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای در تجارت و بازرگانی دارد.

وی افزود: مراوده با کشورهایی که با آن مشترکات فراوان از نظر فرهنگی و همچنین آداب و سنن داریم در کنار واقع شدن در مسیری که در ایجاد تمدن و نوآوری بشری سهم بزرگی داشته امری پسندیده است و پیوندهای ملت‌ها با هم نویدبخش شکوفایی اقتصادی و توسعه پایدار است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: امید است که این اجلاس در این روز مبارک موجب تحکیم روابط اقتصادی و انعقاد قراردادهایی سودمند در امر بازاریابی و تبادلات تجاری باشد که برای ملت و دولت‌های متعهد مفید بوده و در شرایط اقتصادی امروز، دنیا بتواند زمینه توسعه پایدار را فراهم کند.

شبستری در ادامه به ارائه چند پیشنهاد و راهکار به شرکت‌کنندگان در اجلاس پرداخت و گفت: لازم و شایسته است در امر کاهش تعرفه‌های گمرکی، حذف محدودیت‌های ترانزیتی برای بازرگانان کشورهای عضو، توسعه راه‌های ارتباطی، توسعه تبادلات استاد و دانشجو، توسعه و تسهیل تردد گردشگران و همچنین تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم برنامه‌ر‌یزی کرده و در این اجلاس در خصوص آنها گام‌های کاربردی برداشته شود.

وی افزود: اجلاس جاده ابریشم باید در امر توسعه روابط فرهنگی که مورد تاکید اسلام و قانون اساسی ایران است گام برداشته و آن را تقویت کند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول