اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهداشت و درمان کمیته امداد کشور:

اطلاع‌رسانی در کمیته امداد ضعیف است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهداشت و درمان کمیته امداد کشور با اشاره به حجم بالای خدمات این نهاد به مردم و محرومان گفت: با وجود این خدمات ولی اطلاع‌رسانی و گزارش‌دهی در مورد کارهای انجام شده بسیار ضعیف است.

اطلاع‌رسانی در کمیته امداد ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ناصر ایروانی‌منش ظهر امروز در دیدار با کارکنان حوزه درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: حوزه سلامت وظایف و رسالت‌های سنگینی دارد و بهره‌وری در آن با بهره‌وری در دیگر بخش‌ها تفاوت‌های اساسی دارد.

مدیرکل بهداشت و درمان کمیته امداد کشور افزود: در حوزه سلامت و درمان عملکردها و دیدگاه‌ها معطوف به نتیجه نیست و کسی در درمان یک مددجو با این هدف که آیا فرد بهبود پیدا می‌کند یا نه، هزینه نمی‌کند.

وی ادامه داد: کرامت انسانی در حوزه درمان و بهبود سلامت مردم و مددجویان از هر چیز دیگری مهم‌تر است که کارکنان این حوزه باید این رویکرد را در پاسخگویی به نیازهای جامعه هدف خود در این بخش مدنظر قرار دهند.

ایروانی‌منش نگاه سلامت‌محور را از دیدگاه‌های حاکم بر این حوزه خواند و گفت:‌ باید پرداخت هزینه‌های درمانی در حوزه سلامت مددجویان با طرح و برنامه و به صورت هدفمند باشد به‌گونه‌ای که یک مددجو در کنار دریافت هزینه‌های درمانی خود به رعایت نکات بهداشتی لازم ترغیب و الزام شود.

این مسئول کشوری در کمیته امداد کشور تصریح کرد: در حوزه درمان به علت بالا بودن هزینه‌های این بخش در جامعه لازم است نظارت‌ها، شکل پر رنگ‌تری بگیرند تا نیازهای واقعی مددجویان پاسخ داده شود.

وی هزینه‌های حوزه درمان و سلامت را متغیر و غیر قابل پیش‌بینی دانست و بیان کرد: گاهی ممکن است همه هزینه‌های درمانی تنها برای درمان یک بیمار هزینه شود و از این حیث تضمین سلامتی افراد ممکن نیست که این موضوعات مدیریت این بخش را دشوارتر می‌کند.

ایروانی‌منش اضافه کرد: حوزه درمان کمیته امداد مراجعین زیادی دارد و باید کارکنان این حوزه با حفظ کرامت انسانی مراجعین با تمام وجود پاسخگوی مشکلات مردم باشند زیرا عدم پاسخگویی و از بین رفتن اعتبار و قداست جایگاه‌ها در کمیته امداد جبران ناپذیر است.

وی کم‌کاری‌ها و سهل‌انگاری‌های یک فرد را برای مجموعه کمیته امداد آسیب‌زا خواند و تصریح کرد: تبعات از بین رفتن اقتدار یک فرد مسئول در این نهاد به کمیته امداد برمی‌گردد.

مدیرکل بهداشت و درمان و امور بیمه کمیته امداد کشور تاکید کرد: با وجود حجم بسیار بالای خدمات این نهاد ولی به دلایلی این خدمات و کارها به مردم و دیگر مسئولان آن‌گونه که باید گزارش داده نمی‌شوند.

 

* نقایص قانونی در بیمه روستایی مددجویان فشارها بر مردم را افزایش داده است

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خدمات ارائه شده در سرفصل بهداشت و درمان را در این استان بسیار خوب توصیف کرد و گفت: خیلی از درمان‌ها هزینه‌های کلانی دارند و بیمه‌های کنونی در روستاها به هیچ وجه جوابگوی نیاز مددجویان نیست.

عبدالمجید فرهادی بیان کرد: یکی از نقص‌های مهم در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات قانونی در بیمه روستایی مددجویان است که موجب بروز مشکلات زیادی برای آن‌ها شده است.

وی ادامه داد: اگر چه مددجویان ما در روستاها از بیمه روستایی استفاده می‌کنند ولی این افراد به خدمات و حمایت‌های کمیته امداد نیاز دارند و آن بیمه‌ها از مددجویان ما رفع نیاز نمی‌کند.

فرهادی تصریح کرد: شاید به لحاظ وجود چنین نقیصه‌ای در این استان، مددجویان زیادی سال‌ها با درد و رنج بیماری کنار بیایند و تحمل کنند و چه بسا به علت بی‌پولی افرادی جان خود را از دست دهند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: 14.5 درصد جمعیت این استان تحت پوشش کمیته امداد است و از این نهاد خدمت دریافت می‌کنند.

 

* همه اسناد درمانی در این استان پرداخت شده است

مدیر درمان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد خود در این واحد گفت: عدالت در پرداخت اسناد مالی در حوزه درمان و یکسان بودن این پرداخت‌ها در همه شهرستان‌های این استان از کارهای مهمی بود که انجام شده است.

مهدی مهرپرور افزود: تعامل بسیار خوبی از سوی واحد درمان این نهاد با همه مراکز درمانی طرف قرارداد به‌وجود آمده که نتیجه آن ارائه خدمات بهتر به مردم و مددجویان بوده است.

وی از تسویه حساب کامل اسناد درمانی در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: حتی یک فاکتور پرداخت نشده نیز در دست مددجویان نداریم و همه اسناد پرداخت شده است.

این مسئول حمایتی در کمیته امداد عنوان کرد: نبود مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی در کهگیلویه و بویراحمد موجب افزایش هزینه‌ها در این بخش شده زیرا ما مجبور هستیم مددجوی خود را برای انجام مراحل درمانی به دیگر استان‌ها بفرستیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول