اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

حمایت از تولید ملی بسترساز رفع محرمیت جامعه است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بر لزوم حمایت از تولید ملی تأکید کرد و آن را بسترساز رفع محرومیت در جامعه دانست.

حمایت از تولید ملی بسترساز رفع محرمیت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی پیش‌ازظهر امروز در نخستین همایش مدیران ستادی و اجرایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در سنندج اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی موجب ایجاد اشتغال و حفظ سرمایه‌های داخلی می‌شود.

به گفته وی، ایجاد اشتغال به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های رفع بیکاری ریشه‌های فقر را در جامعه می‌خشکاند و مسیر رشد و توسعه را هموار می‌سازد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان از فقر و محرومیت به‌عنوان ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نام برد و افزود: کمک به نیازمندان و تلاش برای رفع محرومیت در جامعه از دستورات مورد تاکید دین مبین اسلام است که مسئولان ما به‌ویژه نهادهای حمایتی به آن توجه بیشتری داشته باشند.

وی بر تقویت فرهنگ بخشش و کمک به نوع‌دوستان در جامعه تاکید کرد و گفت: به‌درستی که خداوند بندگانی دارد که آنها را به‌دلیل نعمت‌ها خاص گردانیده تا به بندگان سود رسانند و تا زمانی که از این نعمت‌ها بذل و بخشش کنند، آن را در دستشان باقی می‌گذارد.

به گفته وی، دین مبین اسلام فقر را نمی‌پذیرد و بر رفع فقر با حفظ کرامت‌ انسان‌ها بارها تاکید کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان کمک به محرومین و نیازمندان را از مهم‌ترین اولویت‌های نظام‌های دینی و اسلامی عنوان کرد و افزود: تلاش برای رفع مشکلات محرومین در ایران اسلامی با پیروزی انقلاب با جدیت هرچه تمام‌تر از سوی مسئولان به فرمان امام(ره)‌ دنبال شده است.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: از دیدگاه امام(ره)، انقلاب اسلامی، انقلاب محرومین و نیازمندان است و یکی از مهم‌ترین اهدافش کمک به این قشر آسیب‌پذیر جامعه و تلاش در راستای توانمندسازی آنان است.

وی افزود: به همین منظور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سازمان‌ها و نهادهای مختلفی برای رفع چهره محرومیت در کشور به فرمان امام(ره) تشکیل و فعالیت خود را آغاز کردند.

به گفته وی، کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در همین راستا 22 روز بعد از پیروزی انقلاب به فرمان امام(ره)‌ تشکیل شد و در طول این سال‌ها خدمات ارزشمندی را به جامعه هدف خود ارائه کرده است.

حسینی‌شاهرودی رفع مشکلات مادی نیازمندان در کنار توانمندسازی آنان را با استفاده از کمک‌های مردمی و دولت مهم‌ترین ویژگی کمیته امداد امام(ره) عنوان کرد و گفت: این نهاد مقدس در بحث توانمندسازی، ایجاد اشتغال، استعدادیابی توانایی‌های نیازمندان و شکوفایی آنها در سطح کشور و استان خدمات ارزشمندی ارائه کرده است.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، بسیاری از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد به‌دلیل حمایت‌های مادی و معنوی این نهاد مقدس امروزه به‌عنوان مدیران و جوانان بسیار موفق در سطح کشور مشغول به خدمت هستند.

وی در پایان برگزاری این همایش را گامی ارزشمند در راستای هدفمند کردن خدمات این نهاد مقدس در راستای رفع محرومیت در سطح استان دانست و افزود: کمیته امداد تاکنون خدمات بسیاری در سطح استان به اقشار نیازمند ارائه کرده و امیدواریم توسعه این خدمات در سالی که با عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده با ایجاد اشتغال‌ و توانمندسازی بخش عظیمی از نیازمندان زیر پوشش نمود بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول