اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس خانه خیرین کردستان اعلام کرد

فعالیت 87 موسسه و سازمان مردم‌نهاد خیریه در کردستان

خبرگزاری فارس: نایب رئیس خانه خیرین کردستان گفت: در حال حاضر 33 موسسه خیریه و 54 سازمان مردم‌نهاد در زمینه جلب مشارکت‌های مردمی برای حمایت از نیازمندان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 87 موسسه و سازمان مردم‌نهاد خیریه در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فریده امین‌الاسلامی سه‌شنبه‌شب در نخستین همایش خانه خیران استان کردستان که با حضور معاون حقوقی و امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی در سرای سالمندان سنندج برگزار شد، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و مردمی را از ویژگی‌های بارز موسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد ذکر کرد.

به گفته وی، حس نوعدوستی مردم ایران ریشه در تاریخ این ملت دارد و همواره در این زمینه پیشقدم بوده‌اند و اکنون رشد تکنولوژی از یک طرف و افزایش مشکلات نیازمندان از طرف دیگر زمینه را برای فعالیت دوچندان موسسات خیریه در راستای رفع مشکلات نیازمندان فراهم کرده است.

امین‌الاسلامی خاطرنشان کرد: کمک به نیازمندان و همنوعان در گذشته در قالب چهره به چهره و در گستره یک یا دو محله انجام می‌شد اما اکنون این موضوع گسترش یافته و حتی از مرزهای بین‌المللی نیز فراتر رفته است.

وی زندگی در دنیای حیات را محل آزمایش انسان‌ها خواند و تصریح کرد: در نزد خردمندان لذت و فلسفه حیات چیزی جز آبادانی درون نیست و این هم تنها با کمک به نیازمندان و ایجاد زمینه‌ای برای رفع مشکلات محرومان محقق خواهد شد.

نایب رئیس خانه خیرین استان کردستان یادآور شد: خیرین استان کردستان به تبع از ایران اسلامی در قالب موسسات خیریه در راستای خدمت‌رسانی به نیازمندان تلاش می‌کنند.

وی به شکل‌گیری خانه خیرین استان کردستان همزمان با تشکیل آن در کشور اشاره کرد و گفت: این خانه بنا به دلایلی بعد از مدتی فعالیت آن کاهش و در نهایت متوقف شد.

امین‌الاسلامی اضافه کرد: در حال حاضر به‌دلیل افزایش موسسات خیریه راه‌اندازی مجدد آن احساس می‌شد که در چند مدت اخیر فعالیت خود را از سر گرفته است.

وی در پایان ایجاد هماهنگی و تعامل مثبت و تبادل تجارب و نیز جلوگیری از موازی‌کاری بین موسسات خیریه، ارتقای گسترش فرهنگ خیرخواهی و نیکوکاری، تقویت روحیه تعاون و تفاهم در فعالیت‌های موسسات خیریه، دفاع از حقوق قانونی موسسات خیریه و عام‌المنفعه، ایجاد بستر ارتقا علمی و آموزشی موسسات خیریه و خیرین و گسترش روابط موسسات خیریه استان کردستان با موسسات خیریه ایران و سایر کشورها را از اهداف تشکیل خانه خیرین کردستان برشمرد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول