اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

اهداف موسسات خیریه همسو با برنامه محرومیت‌زدایی دولت است

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان با اشاره به تلاش‌های دولت برای رفع محرومیت در کشور، فعالیت موسسات خیریه را همسو با دولت در راستای محرومیت‌زدایی عنوان کرد.

اهداف موسسات خیریه همسو با برنامه محرومیت‌زدایی دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی در دیدار با تعدادی از اعضای خانه خیرین کردستان در سنندج اظهار داشت: تلاش موسسات خیریه استان در راستای کاستن از آلام نیازمندان جامعه است و فعالیت‌های اینگونه موسسات موازی با تلاش‌های دولت خدمتگزار در بسط عدالت اجتماعی است.

وی افزود: در واقع موسسات خیریه استان قسمتی از وظایف دولت در قبال محرومان و مستضعفان را داوطلبانه بر دوش گرفته و این احساس مسئولیت بسیار ارزشمند است.

شهبازی رسیدگی به امور مردم و تلاش حداکثری در زمینه رفع مشکلات و گرفتاری‌های آنان را یک وظیفه شرعی، اخلاقی و انسانی دانست و گفت: خوشبختانه در کنار تلاش‌های دولت خدمتگزار در این راستا، مردم فهیم، مهربان و دیندار کردستان نیز بصورت خودجوش و براساس اعتقادات دینی که نشات گرفته از باور عمیق آنان به آموزه‌های دین مبین اسلام در کمک به نیازمندان و مستمندان است پا به پای دولتمردان و حتی در مواردی فراتر از آنان گام برمی‌دارند.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عزم جدی دولت برای بالابردن سطح معیشت مردم در اقصی نقاط کشور اظهار داشت: طرح‌های عظیمی که در چند سال اخیر توسط دولتمردان در سطح استان در حال اجراست نویدبخش آینده بهتر برای منطقه بوده و امیدواریم با ایجاد اشتغال پایدار و جذب سرمایه‌گذاری بیشتر بتوانیم رفاه عمومی را در جامعه تحقق بخشیم.

وی در پایان از آمادگی مدیریت ارشد استان و تمامی دستگاه‌های اجرایی به منظور حمایت از موسسات خیریه و نهادهای حمایتی غیردولتی استان خبر داد.

مدیرعامل خانه خیرین استان نیز در سخنانی این خانه را نهادی مدنی، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و نماینده خیرین کردستان خواند و گفت: تاکنون از 33 موسسه خیریه استان 11 موسسه به عضویت خانه خیرین درآمده است.

یحیی پرتوی افزود: خانه خیرین استان دارای 148 نفر عضو بوده که از سوی 7 هزار خیر مورد حمایت قرار گرفته است و با تلاش‌های صورت گرفته ضمن اشتغالزایی برای 138 نفر، خانه خیرین استان توانسته است هزار و 450 پرونده خانوارهای نیازمند را از سازمان بهزیستی استان برای کمک به آنان اخذ و خود نیز برای یک‌هزار و 250 خانوار پرونده حمایتی تشکیل دهد.

وی در پایان اظهار داشت: خانه خیرین با اهداف انسان‌دوستانه و در راستای کمک به حل برخی مشکلات اجتماعی تشکیل شده و خواستار همکاری سازمان‌ها و نهادهای حمایتی دولتی در این راستا است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول