اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جبران عقب‌ماندگی هنرهای قرآنی بر عهده جامعه قرآنی است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جبران عقب‌ماندگی هنرهای قرآنی بر عهده جامعه قرآنی است.

جبران عقب‌ماندگی هنرهای قرآنی بر عهده جامعه قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حمید محمدی ظهر امروز در همایش قرآنی، تجلیل از خادمان قرآنی و تقدیر از قرآن‌‌آموزان برتر استان زنجان، اظهار کرد: توسعه فرهنگ قرآنی به معنای دقیق، معرفت، ایمان و عمل به قرآن است.

وی با بیان اینکه استان زنجان از استان‌های پیشتاز در زمینه فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شود، افزود: ضروری است در زمینه عمل به قرآن نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از بزرگترین نقص‌های جامعه قرآنی را توجه نکردن به قرآن معناگرا و معنامحور دانست و افزود: باید به قرآن در سطح عمل توجه ویژه‌ای شود.

وی تنها تضمین‌کننده آینده جامعه بشری را چنگ‌زدن به دامن قرآن دانست و گفت: ضروری است پدران و مادران کودکان را با قرآن آشنا کنند.

محمدی یادآور شد: قرآن تنها حفظ کردن نیست بلکه باید در کنار حفظ قرآن به فهم مفاهیم آن نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه در افق 1404 باید به همه ابعاد قرآنی توجه شود، افزود: ظرفیت و امکانات لازم برای توسعه فرهنگ قرآنی وجود دارد.

رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور تصریح کرد: مرکز دارالقرآن کریم استان زنجان به عنوان مرکز نور و قلب تپنده فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: خادمان قرآن افرادی هستند که به قرآن و مضامین آن توجه و عمل کرده و امروز جوانان با تلاوت زیبای قرآن علاقه‌مندان زیادی را به این فرهنگ سوق می‌دهند.

محمدی با اشاره به آغاز فعالیت نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اواخر ماه جاری خاطرنشان کرد: حضور علاقه‌مندان در این نمایشگاه موجب رونق آن می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول