اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه اندازی صندوق حمایت از فعالان قرآنی

همه فعالان قرآنی در خوزستان حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: با راه‌اندازی صندوق حمایت از فعالان قرآنی و ساماندهی بحث بودجه نیم‌ درصد از همه فعالان قرآنی حمایت شود.

همه فعالان قرآنی در خوزستان حمایت می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز حجت‌الاسلام والمسلمین سید لطف‌الله سپهر ظهر امروز در همایش بزرگ فعالان قرآنی استان خوزستان، برگزاری جلسات شورای قرآن کریم خوزستان را گامی به سوی سامان‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی در استان دانست و گفت: باید مجموعه‌ای تاسیس شود که وظیفه ساماندهی عملکرد و فعالیت‌های آنان را به عهده گیرد و نظام تشویق فعالان قرآنی را راه‌اندازی کند تا بیش از پیش شاهد توانمندی‌های قرآنی در خوزستان باشیم.
وی افزود: برای دستیابی به این مهم باید فعالان قرآنی، مربیان، دانشجو، مهدهای قرآن، مکتب‌خانه‌های قرآنی و... شناسایی و ساماندهی شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تأکید بر تأسیس مؤسسات قرآنی در استان تصریح کرد: با احداث و تأسیس 100 مؤسسه قرآنی در خوزستان، این استان به قطب قرآنی جنوب کشور تبدیل می‌شود و وظیفه تأمین مربیان، مدرسان، مبتهلان و گروه‌های تواشیح استان‌های بوشهر، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده خواهد گرفت.
سپهر بیان کرد: افزایش موسسات قرآنی با مجوز اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از 70 موسسه به 100 موسسه و اعطای تسهیلات 5 تا 70 میلیون تومانی به آنها یک انقلاب قرآنی محسوب می‌شود.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: با این اقدامات به خواسته مقام معظم رهبری برای حصول به هدف پرورش 10 میلیون حافظ قرآن کریم نزدیک‌تر می‌شویم و همچنین نیز هیچ بخش، روستا و شهری در استان از مؤسسات قرآنی خالی نخواهد ماند.
وی تاکید کرد: باید در ایران اسلامی به رهبری مرجعیت و شاگردان امام جعفرصادق (ع) بیش از 35 میلیون حافظ قرآنی داشته باشیم و خوزستان به رتبه ممتاز جهان اسلام تبدیل شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی اداره امور قرآنی در خوزستان از همه متولیان و جامعه دینی و مردم استان درخواست کرد در امر شناسایی فعالان قرآنی و جذب آنها به این اداره، همکاری و همیاری ‌کنند.
به گزارش خبرنگار فارس، در این همایش به 22 نفر از فعالان قرآنی شامل مدیران مؤسسات قرآنی استان، حافظان و قاریان رتبه‌آور مسابقات قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه استان و کارشناسان و فعالان قرآنی خوزستان به قید قرعه سهمیه حج عمره اختصاص می‌یابد و همچنین 22 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نیز مجوز دریافت می‌کنند و 22 کتابخانه نرم‌افزار دیجیتال نیز راه‌اندازی خواهد شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول