اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

تلاش دولت رشد جامعه طبق آموزه‌های قرآنی باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: دولت اسلامی دولت قرآنی است و همه تلاش دولت باید غنا بخشی جامعه بر اساس آموزه‌های قرآنی باشد.

تلاش دولت رشد جامعه طبق آموزه‌های قرآنی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس در ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی ظهر امروز در جمع شورای اداری ابرکوه در موسسه مهد قرآن امیرالمومنین (ع) ابرکوه اظهار داشت: بحث اخلاق از مباحثی است که مورد تأیید تمام مکاتب است اما تعریف‌های متفاوتی دارد.
وی افزود: اخلاق در جوامعی که بر پایه مکتب وحی پایدار باشد، دارای یک نوع تعریف و در جوامعی با فرهنگ غربی دارای تعریفی دیگر است.
حسینی یادآور شد: همه مکاتب اخلاق را خوب می‌دانند اما در چیستی آن با یکدیگر متفاوت هستند.
وی افزود: فلسفه وجودی دولت اسلامی سعادت‌بخشی به جامعه است و راهکار سعادت‌بخشی دولت اسلامی به جامعه تلاش برای تعمیق باورهای دینی در سطح جامعه است.
حسینی یادآور شد: مدیریت تنها عنوان نیست، بلکه مدیر باید برای مجموعه خود و جامعه، یک مدیر دینی باشد و با اخلاق اسلامی به مدیریت بپردازد و در غیر این‌صورت این مدیر لیاقت مدیریت در جامعه اسلامی را ندارد.
امام جمعه ابرکوه افزود: تلاش در مسیر پیوند مردم با آموزه‌های دینی از ابتدایی‌ترین وظایف یک کارگزار دولت اسلامی است و راهکار این امر گرایش به مبانی قرآنی، انس با آن و عمل به دستورات قرآن است.
وی یادآور شد: تنها در این صورت است که می‌توان ادعا کرد که دولت اسلامی یک دولت قرآنی است.
حسینی با تقدیر از موسسه مهد قرآن ابرکوه و خدمات ارزنده آن به جامعه افزود: دولت نباید ترویج آرمان‌های قرآنی که یک مسئولیت بزرگ دینی است را تنها بر عهده حوزه‌های علمیه، مراکز دینی و موسسات قرآنی بگذارد بلکه باید روحانیون و مراکز دینی و قرآنی را دستیار دولت در این امر بداند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول